torsdag 1. juni 2017

Hår på magen

Foto: Photographee. Du har kanskje lurt på om det er greit å nappe vekk hår på magen eller rundt brystvorten? Eller vil det ene håret du napper bare resultere i at seks nye spretter fram der du fjernet det ene?


IKKE noe om det i det hele tatt kommer til og vokse magen. Vil tro at magen er billigere alene - to av gangene jeg har vært der har de tatt magen på kjøpet, etter at de var ferdige med resten, og det har ikke tatt mange minuttene. Dette er også det enkleste å tyde: — Sitter smertene helt øverst i magen kan det være problemer med magesekken, refluks eller betennelse, sier Kvenshagen.

Har ei venninde som begynte å ta vekk på magen , Hun fikk pga no medisin, men nå så har hun slutta. Resulterte i flere mørkere hår , så nå har hun en liten veiviser. Heldigvis er hårene lyse og myke, men hun mærket STOR forandring fra de få som var der først. Kjenner du ikke melodien?


Kanskje har du en infeksjon. Det kan for eksempel være omgangssyke eller blindtarmbetennelse. Nei : Ved magesmerter har man ofte kvalme.


Ja: Det kan være omgangssyke, eller det kan være et tegn på at magen er gått i stå.

Har du hatt oppkast eller diare? Nei: Takvise smerter skyldes ofte smerter. Når luftsmerter oppstår i øvre, venstre del av bukhulen, kan de mistolkes som å komme fra hjertet. Når smerten forekommer på høyre side, kan den mistolkes som å skyldes galleveissykdom eller blindtarmbetennelse.


Du må kanskje løsne på buksespennen i løpet av dagen. Definert som ukentlige plager over en periode på minst mnd uten organisk forklaring, angis forekomst å være 5-prosent. Graden av plager varierer, og mange søker aldri lege for disse plagene. Hvis barnet har det leit eller vanskelig setter det seg ofte i magen.


For eksempel hvis det har det kjipt på skolen eller mamma og pappa ikke er så gode venner lenger. Cøliaki og laktoseintoleranse forekommer også hos barn, ifølge Brelin. Brukere har fått hjelp mot bl. Huff jeg har fått masse mørke ekle hår på magen nå etter jeg ble gravid.


Dem irriterer meg så grenseløst og jeg synes det er så stygt, at når vil jeg ha dem bort! Vondt i magen over tid. Mange sliter med magesmerter over en viss tid. I mange tilfeller er dette ikke farlig, men det er likevel fornuftig å ta dette opp med. Jeg er den typen som får mye hår , jeg har mørkt hår og brune øyne så hårene blir også veldig synlige.


For år siden tok jeg vekk alt håret på brystet og magen og skrittet med barberhøvel, men allerede neste dag er det antydninger til å komme tilbake på brystet.

Et par ganger i året sveiset hun på lange, mørke bunter av hår. Men for halvannet år siden begynte håret å brekke. Det nådde bare en viss lengde, og så brakk det.


Samtidig begynte jeg å miste unormalt mye hår , sier hun. Nesten hver eneste dag holdt hun børsten frem for ektemannen Trygve og sa: Se, så mye hår jeg mister! Seks uker på vei delte en tårevåt Helene Ragnhild nyheten om at hun endelig var blitt gravid.


Nå har hun passert uker, og begynner å se en liten kul nederst på magen – som hun tar på hele tiden. Her forteller hun hvordan det går. Hår vokser tykkere, blir lengre, mørkere. Dette gjelder imidlertid også for andre områder av kroppen - brystet, armene, hodet.


Det er således klart at håret på magen under svangerskapet alltid er helt normalt og naturlig. Videre, av leger er dette faktum ansett som et tegn på at fosteret utvikler seg normalt. Blir kvalmen kraftig fører dette nesten alltid til at du kaster opp, noe som gjerne bedrer kvalmen forbigående. Jeg har et tynt lag med hår på hele kroppen, magen og ryggen inkludert.


Lurte på hvordan jeg kunne få fjernet dette permanent uten at det blir merker ? Er veldig flaut, tør ikke gå med klær som viser hud.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg