torsdag 15. juni 2017

Gravid slimpropp

Rask og trygg leveranse. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Utover dette er det ingen spesielle hensyn man som gravid trenger å ta når slimproppen går.


Det er vanligvis ikke nødvendig å kontakte lege når slimproppen går. Det er helt normalt at man får en liten blødning samtidig, og det er ikke farlig. Men hvis man blør kraftig over flere timer, skal man kontakte sykehuset, sier Aanderaa. Når du blir gravid dannes dette til ett tjukkere slim som blir en propp som da øker noe i størrelse under graviditetens gang. Slimproppen er ett av flere graviditetstegn som en lege kan se ved en gynekologisk undersøkelse.


Kan dette være slimproppen? Svar fra jordmor: Dette er ikke en slimpropp , men det du beskrev er vanlig i begynnelsen av svangerskapet. Gravid uke for uke. Noen kvinner opplever mye slim allerede i andre og tidlig i tredje trimester. Tap av noe slim i andre og tredje trimester kan være helt normalt, men hvis det skjer gjentatte ganger så er det best å kontakte jordmor eller fastlege for å utelukke en infeksjon.


Få ting opptar høygravide så mye som slimproppen. Hva er den, hvordan ser den ut, hvor stor er den og hvordan kan jeg vite om den har gått? Og ikke minst - betyr det at den har gått at fødselen er like om hjørnet?


Mens noen tydelig vil merke en slimpropp vil andre ikke merke den i det hele tatt. Det vil variere hvor mye slim som kommer ut. En løsnet slimpropp trenger ikke å bety at fødselen er i gang.


Min slimpropp har gått i tre omganger når. Morgen og kveld i går og igjen i morges. Har hatt masse rieaktivitet. Trodde fødselen skulle starte i natt, men alt stoppet helt opp. Nå på ettermiddagen tar det seg opp igjen og jeg har 7-min mellom riene som foreløbig er helt overkommelige og ikke vonde i det hele tatt.


Prinsen din har kanskje allerede kommet, men uansett. Det var først når vannet gikk to uker senere at de satte i gang fødselen på sykehuset. Men det er kanskje greit å snakke med jordmor, hvertfall siden du bor så langt unna. Mot termin vil livmorhalsen modnes. Den blir mykere og kortere og holder dermed dårligere på slimpluggen.


Hos de fleste gravide vil slimpluggen løse seg opp og komme ut som rikelig tyntflytende, blank utflod. I sjeldnere tilfeller kommer den ut som en tydelig slimpropp. Både livmorhalsen og skjedeslimhinnene produserer mye slim mot termin. Dette nettstedet benytter informasjonskapsler (cookies) for å gi deg en best mulig opplevelse.


Ved å fortsette å bruke nettstedet aksepterer du dette. Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering. Resultatet var at jeg jobbet mot smertene, i stedet for å samarbeide med kroppen.


Slimpropp Hei, Tror deler av slimproppen min gikk i går morges,. Har lest det kan ta flere uker fra den går til fødselen starter, men med over uker før termin blir jeg litt beskymret. Var på vaginal UL nylig grunnet smerter, alt så langt fint.


Nå kom det 1cm slimklimp, fast konsistens, gråhvit, med brunt koagulert blod på kanten. Ikke smerter i stor grad nå, dette har jeg hatt helt siden jeg fant det ut. Highschool og år på Universitet Kan gi mye feedback på hvordan det er å studere der.


Bare å ta kontakt Verd ALT! Da jeg kom på ullevål og ble strippet et par ganger, spurte jeg forsiktig en ung bestemt legedame om slimproppen min hadde gått. Da sa hun surt at den ikke fantes. Jeg har studert i USA.


Forrige gang gikk den i uke 38. Denne gangen ble jeg strippet litt i uke 38. I uke kjenner du sikkert at det er på tide å føde.


Når du er gravid i uke så byttes fostervannet ut hver tredje time. Men noen slimpropp kan jeg ikke huske å ha sett. Nå er jeg i uke og har igjen fått mye gulfarget utflo men tror ikke det er slimproppen min.


Er vel bare kroppen som gjør seg klar, eller noe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg