torsdag 15. juni 2017

Graviditetssymptomer

Hvilke graviditetssymptomer er vanlige, og når pleier de å dukke opp? Les om vanlige og uvanlige symptomer og hvordan de kan bli mindre plagsomme. Hvis syklusene ikke er regelmessige, kan du oppdage andre graviditetssymptomer før menstruasjonen uteblir.


Her er kjennetegnene på at det faktisk har skjedd – du er gravid!

De fleste får nok ikke tegnene før i uke sier hun. Noen sier at de kjenner tidlige tegn på graviditet lenge før positiv test. Jeg kan ikke påstå at dette bare er tull, men det finnes ingen vitenskapelige fakta som kan underbygge disse påstandene, sier hun. Prøver du å bli gravi og lurer på om noe er på gang?


Nogle kvinder oplever symptomerne med det samme, mens andre først oplever dem senere i graviditeten. Hvor nogle gravide får voldsomme graviditetssymptomer , mærker andre stort set aldrig symptomer under graviditeten. Ca en uke etter eggløsning er det en del som merker det.

Så har du de som ikke merker noe. Så veldig individuelt. Tar ca en uke fra eggløsning til egget fester seg, og da begynner kroppen å produsere hcg som er hormonet vi reagerer på.

En liten andel kvinner får ekstrem svangerskapskvalme (hyperemesis). Da har hormonene stabilisert seg hos de aller fleste, men for noen få kan plagene fortsette. Det vil si kvalme som vedvarer ut svangerskapet og du kaster opp så mye at du går ned mer enn ti prosent av vekten din.


Alle Clearblue graviditetstester er klinisk bevist å påvise graviditet over nøyaktighet fra den dagen du forventer menstruasjon. Men hvis du tror at du kan være gravi ønsker du å vite det helt sikkert så snart som mulig, og mange kvinner ønsker å ta en test tidligere enn dette. En stund etter at barnet er født, får dere et brev fra folkeregisteret om hva barnet skal hete.


Dette vil føres opp på barnets fødselsattest. Får du en negativ graviditetstest, er ikke alltid det et endelig resultat. Foreldre som har meldt inn navn til barn før 3. Det første tegn på, at en kvinde er gravi er udebleven menstruation.


Menstruationen kan imidlertid udeblive af mange andre årsager. Hvis du samtidig har brystspænding og måske kvalme især om morgenen, er det meget sandsynligt, at du er gravid.

Tegn på graviditet og graviditetssymptomer : I uke får du normalt en ny menstruasjon og dersom menstruasjon uteblir kan dette være tegn på graviditet. Mange kjenner forandringer på kroppen, men de fleste kvinner merker ikke endringer så tidlig. Hvor fort kjenner man graviditetssymptomer ? Jeg forstår at det er individuelle forskjeller her, men grunnen til at jeg spør er fordi jeg har ømme bryst og er spesielt øm rundt brystvorten, samt jeg kjenner stikkinger i brystet generelt. I tillegg kjenner jeg til tider murringer i underlivet som b. Ekspertsvar Saga spør eksperten: Hej Jordmor Siri Tack så mycket för du har denna fina sida, där man kan fråga.


Denne tråden har jeg laget for min egen del! Og jeg håper flere henger seg på! Med (eller uten) samme problem!


Denne gangen har jeg hatt lite eller ingen graviditetssymptomer i starten, men har begynt å få det i det siste, er uker på vei. Med de to første mista jeg graviditetssymptomer rundt 11. Det er langt fra sikkert, at du har alle symptomerne, hvis du er gravid. I praksis regner man den første dag i sidste menstruation som graviditetens første dag. Gravid uge for uge.


Men i virkeligheden er det først uger senere, når du har ægløsning, at ægget kan befrugtes, og et nyt liv tager sin begyndelse. Hvor tidlig er det mulig å oppleve symptomer? Jeg har vært gravid en gang før for mange år siden, da opplevde jeg symptomer etter uke. Vi hadde ubeskyttet sex for dager siden (prøver ikke å bli gravid).


Jeg er gravid i uke (i dag) og er nervøs da jeg ikke har noen graviditetssymptomer , og i tillegg hører det med til historien at jeg hadde en MA for kort tid siden. Symptomene debuterer fire til ni uker etter siste menstruasjon. Vi regner at en til to prosent av alle svangerskap er svangerskap utenfor livmoren. Har bommet litt på regning av sikker periode, og ser nå at jeg hadde eggløsning akkurat fo. Den varte bare litt over dag.


Det begynte med mørkt blødning og gikk over klart blod. Den blødningen jeg fikk trodde jeg var festeblødning(sporblødning) Jeg har graviditetssymptomer , jeg har veldig ømme bryster, hyppig vannlating, kvalme, brekninger og hodepine og veldig trett hele tiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg