torsdag 16. mars 2017

Smerter i magen gravid uke 6

Det er altså mange mulige årsaker til smertene dine, og jeg vil anbefale deg å kontakte din gynekolog for å få gjort en ultralyd for å vurdere svangerskapet – ved uker kan en måle fosteret og se hjerteaksjon. Mange gravide bekymrer seg også over blødninger fra underlivet tidlig i svangerskapet. Det er ikke uvanlig, og i utgangspunktet ingen grunn til bekymring. Også milde menslikende smerter er helt normalt, de skyldes at livmoren vokser.


Hvis du derimot får sterke smerter i magen , bør du ta kontakt med lege eller legevakt. Er det noen her som har erfaring med sterke smerter nederst i magen (høyre og venstre side, høyre verst), under graviditet? Menstruasjonslignende smerter eller uspesifikke magesmerter rett over lysken er vanlig i svangerskapet. Noen får smerter midt i eller øverst oppe i magen.


Slike smerter er ufarlige og blant de vanligste plagene i svangerskapet. Selv om både smerter og plager som gravid er relativt normalt, er det enkelte typer smerter du bør være ekstra på vakt for, og enkelte smerter gir grunn til å kontakte lege. Magesmerter og blødninger – En god regel er at smerter som varer eller ikke slipper taket, gjerne i kombinasjon med blødning, må tas på alvor, sier Wendelborg.


Dette kan gi smerter nederst p begge sider i magen. Noen kan ogs kjenne milde mens-lignende smerter fra livmoren. Under tema vil du for hver uke kunne lese en oppsummering av det som ble sagt i podcasten.


Gravid : Gravid uke 6. Du kan lytte til podcasten i spilleren over eller ved å søke opp Babyverden uke for uke der du lytter til podcaster. Fødselslege Tilde Broch Østborg: Det skjer mye i uke 6. Men er disse smertene normale ell. Jeg er gravid , ca uker og 5- dager nå. Men har hatt div smerter i magen de siste par ukene, og følt meg i dårlig form. Ingen blødninger, heldigvis.


Nå har plutselig kvalmen gitt seg, og alt føles så annerledes, plutselig. Som om jeg har fått tilbake masse energi, og føler meg som mitt gamle jeg igjen, føler meg ikke gravid. Jeg skal være rundt uker gravid. Det kjentes ut som EKSTREME menstrasjonssmerter med små mellomrom, så ille at jeg kaldsvettet og nesten besvimte.


Rask og trygg leveranse. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Jeg har hatt mens smerter hele tiden siden jeg ble gravi men i dag var det noen andre.


Smerter i magen gravid uke 6

Vi som har mistet › Vi som har mistet i 1. I begynnelsen av uke fikk jeg smerter i nedre del av magen. Jeg fant ut at jeg var gravid allerede i uke og mistet det lille nurket i uke 7. Men det er uansett lurt å trene musklene i underlivet – både mens du er gravid , og etter fødselen. De aller fleste opplever at underlivet normaliseres i løpet av noen uker etter fødselen. Flere av mine gravide pasienter er bekymret fordi de har vondt i nedre del av magen.


Smerter i nedre del av magen. Annelin å få smerter øverst i magen. Det føltes som et press like under brystbeinet, og smerten ble gradvis verre i dagene som fulgte. Det var levelig om jeg tok smertestillende og jeg levde i troen om at dette går over. Du er nå i gravid i uke og fosteret ditt er uker gammelt.


Vi bryr oss om ditt personvern. KK er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg