mandag 6. mars 2017

Blødning gravid uke 4

Rask og trygg leveranse. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Det er lett å la seg forbløffe over svangerskap og fødsel.


Vi har samlet noen av de faktaene som fascinerer, forundrer og forbløffer oss mest.

Svangerskapslengde og mengden blødning må vurderes. Småblødninger i form av litt rosa på papiret når du tørker deg, eller en liten dråpe i trusa, er vanlige og som regel ufarlige. Du er nå i gravid i uke fire,. Noen får riktignok på tross av graviditeten en liten ufarlig blødning på dette tidspunktet. Ved truende spontanabort skal legen kunne påvise at du fremdeles er gravid.


Nesten alle spontanaborter er tidlige. I de fleste tilfeller er blødninger tidlig i svangerskapet ufarlige, mens blødninger senere i svangerskapet alltid bør. De fleste svangerskap ender i abort før du rekker å merke at du har vært gravid.

Særlig frem til og med svangerskapsuke er det økt risiko for spontanabort. Er på dag med blødning , men den har ikke eskalert. Jeg er enda gravid ifølge symptomene, men tror nok beklageligvis at lilletrille inni meg har forlatt.


Mannen prøver å overbevise meg om at det er så vanlig og blø, og om at alt kommer til å gå fint. Sv: uke og små blødninger Jeg er gravid for andre gang, og har hatt blødninger i begynelsen av svangerskapene begge ganger. Jeg har en datter på to år, og er gravid i uke nå. Så det kan fortsatt gå bra, selv om man har en blødning.


Symptomer kjenner du som regel ikke før i uke 4. I uke er mensen forsinket med én uke. Mange opplever kanskje å spotte litt, dette er småblødninger, gjerne som brune spor i trusa som kommer nå, ofte med dager i mellom. Det er som oftest ikke farlig, men kommer av de hormonelle endringene som skjer når man er gravid. Stor blødning uten smerter, eller blødning blandet med koagler eller graviditetsprodukter, i første halvdel av svangerskapet. Obs – ved blødning i andre halvdel av svangerskapet skal det ikke utføres vaginal eksplorasjon eller spekulumsundersøke på grunn av fare for å forverre blødning ved placenta previa.


Blødning uten smerter i andre halvdel av svangerskapet. Gravid uke – fostrets utvikling. Barnet du bærer på er cirka to uker gammelt.


Det befruktede egget har kommet frem til livmoren og pakker seg nå inn i livmorslimhinnen, det kallas nå for en blastocyst.

Mors uke tre er embryoets uke 1. Noen opplever festeblødning mot slutten av denne uken. Men ikke alle får dette, selv om egget implanterer seg. Det kan ta fra 2-dager før egget implanterer seg etter befruktningen har skjedd. Selv om det står uke her, så betyr det at du har tre fullgåtte uker bak deg og er x-antall dager inn i din.


Embryoet er nå uker gammelt. Det er bittelite – bare 5-millimeter langt. Selv om det som snart skal bli et nyfødt barn, fortsatt bare er en liten celleklump, skjer det en rivende utvikling. I tilfelle av fosterets utvikling fra uke til uke , det ser nesten nøyaktig det samme for de fleste fostre i løpet av første og andre trimester. Kvinnens kropp vil også endre på en lignende måte for folk flest.


Men svangerskapet kan oppleves annerledes mild eller alvorlig, avhengig av hvordan kroppen din kan håndtere den ekstra stress. Har vært hos legen og han mente at det var spontantabort men ikke 1 sikkert. Veldig lik mensen, ik så mye smerte.


De fleste spontanaborter skjer før svangerskapets uke 1 noen ganger så tidlig at kvinnen ikke ennå vet at hun er gravid. Hvis du har vært på ultralyd og sett at alt er greit og senere i svangerskapet får sterke menssmerter, bør du ta kontakt med sykehuset der du skal føde for en vurdering, sier Kopperud. Uke : Du har sannsynligvis ikke merket noe til svangerskapet ennå. Spontanaborter etter uke er mindre vanlig. Noen venter kanskje i spenning, mens andre er helt uvitende.


Nå var jeg heldig og ble gravid på neste syklus (ennå vi fikk beskjed om å vente en syklus). Legekontoret mitt tok meg på alvor når jeg ringte å sa at jeg var gravid igjen, sykemeldig uten noen spørsmål for at jeg skulle klare å komme meg gjennom de samme ukene igjen ( uke -6). Bare en dråpe i bindet og litt når jeg tørker meg. Gått å tørket meg gjerne gang i timen, for å se om det er mer blo men bare litt friskt blod på papiret.


Har litt mensmurring, men dette har jeg hatt fra dag 1. Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg