fredag 31. mars 2017

Drikker jeg for mye

Drikker jeg for mye ? Det er viktig å være bevisst sitt eget forhold til alkohol. Spør deg selv hvor mye du drikker. Bare drikker over alt jeg kommer over, hvis jeg går tom så får jeg en rar følelse, nærmest et sug og jeg må ha noe.


Dagen etterpå så føler ejg meg også på en måte deprimert. Vanligvis så klarer jeg å kontrollere det, men n.

Tidligere har jeg tatt et glass på byen veldig sjelden og var rimelig ordentlig når det kom til drikking. Pga ny jobb og nye omgivelser så blir det nå fort mye mer drikking i forhold til tidligere (er veldig nøye med hva jeg får i meg. og klarer å føle når jeg må stoppe). Der hvor jeg kommer fra, begynner de fleste å drikke ganske tidlig. De har nemlig ikke noe annet å finne på, forklarer sangeren til den skotske avisen Daily Record. Johanne Sundy sier at mye av årsaken til at vannets egenskaper har blitt så overdrevet, er mye takket være flaskevann-produsentene.


Både at man trenger mer vann enn man gjør, og at man må ha vann fra flaske for å ikke være tørst. Som noen som bekymrer meg mye , hjelper det med til øl for å tømme hode. Etter år med dette ganske konsekvent (men aldri mer enn den anbefalte enheter i uka, gikk alltid minst en dag mellom hver gang), ble jeg litt bekymra for helsa.

Denne testen kan være en hjelp til å kartlegge ditt eget alkoholforbruk. Befinner du deg i faresonen? Vær imidlertid klar over at det i ettertid kan være vanskelig å huske hvor mye du faktisk drikker. Det er vanlig å tro at vi har et lavere alkoholforbruk enn det vi egentlig har.


Siden jeg ble har jeg vært på fest nesten hver helg. Kanskje 4-helger jeg ikke har vært ute. Det hender også at jeg går ut på både fredag og lørdag, og blir som oftest ganske fyll. Hvis du føler du drikker for mye , og vil endre drikkemønsteret ditt, finnes det flere gode råd. Trinn én at du forsøker å få en realistisk oversikt over hvor mye du drikker og hvordan.


Mål hvor mye katten drikker. Noen ganger vil veterinæren vite hvor mye katten drikker i løpet av ett døgn. Hell én liter vann i en skål.


Mål og noter hvor mye vann som har gått med i løpet av ett døgn. Bestill alltid time for undersøkelse hos veterinær dersom katten drikker eller tisser unormalt. Når skal jeg be om hjelp?


Norway Shop, den offisielle butikken for gensere fra Dale. Kjøp fôr i metermål og se det store utvalget vi har til prosjektet ditt.

Finn laveste nettpris her. Så hva skjer i kroppen din når du drikker for mye , og hvordan kan du vite om du får i deg for mye alkohol? Ikke vis det igjen. Send MSN-tilbakemelding.


Prøv den interaktive alkoholtesten. Jeg liker allerede dette. Det kan være vanskelig å bedømme om man drikker for mye. Fortell hvordan vedkommende sin drikking påvirker deg. Man bør unngå å være.


Personer som drikker så mye alkohol at det innvirker på deres sosiale liv, yrkesliv eller helse, bør kontakte lege for å diskutere problemet. Men hvis du ender opp med hodet i toalettskålen hver gang du drikker alkohol, er det et tydelig. Det finnes kvalitetssikrede tester som kan gi deg en pekepinn på om du drikker for mye.


En av dem er Audit kartleggingsskjema, et screeningverktøy for å identifisere problemfylt bruk av alkohol siste måneder. Det er ikke noe nytt at kroppen trenger påfyll av væske i løpet av dagen. Hvor mye vann bør du drikke?


Spørsmålet er bare, hvor mye vann om dagen bør du egentlig få i deg - og hvordan skal du huske å drikke nok? Før roet du deg ned på kvelden med et glass vin. Nå må du minst ha to glass.


Dager før jeg la merke til denne ”tisseuvanen” hadde han et par dager der han var veldig rolig, spiste lite og lå for det meste i ro. Men etter disse to dagene spiser han nå normalt (har appetitt) og er i fin form. Han har alltid hatt normal vekt og har hatt mye aktivitet.


Det at familie, kolleger eller venner reagerer på hvor mye du drikker er også et faresignal.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg