tirsdag 26. august 2014

Seteleie uke 38

Seteleie uke 38

I morgen er jeg uker på vei. Jeg spurte han om det ikke var vanlig at han skulle ha snudd seg til denne uka , og om muligheter for vendingsforsøk. Seteleie i uke er heller ingen sikker indikasjon på at det blir en setefødsel, selv om de fleste babyer vil ha snudd seg nå.


Seteleie uke 38

En baby kan snu seg spontant fra seteleie til hodeleie helt fram til fødselen. Men dersom babyen fortsatt ligger i seteleie i uke 3 bør du begynne å forberede deg på at det kan bli en setefødsel. Ble derfor henvist til SUS på kontroll i uke 37. Kom inn der, og natta før hadde mini snudd seg med hodet ned.


Ved seteleie vurderes eventuelt keisersnitt ut fra bekkenets og fosterets størrelse, og man tar også hensyn til størrelsen på tidligere fødte barn. Det er blitt stadig vanligere å gjøre planlagt keisersnitt. Er i uke , og har ftt pvist seteleie ved ultralyd i dag.


Seteleie uke 38

Seteleie spr eksperten - Er gravid i uke 3og har en baby som ligger i seteleie og har ligget slik siden. Den er like klar for fødsel som deg, for nå begynner det å bli skikkelig trangt der inne. Siden livmoren presser mot blæren, er du sannsynligvis konstant på do nå.


I uke hadde vi 3D-ultraly og fikk bekreftet at babyen fortsatt lå i seteleie. Det visste jeg, for det kjentes hele tiden ut som en slags tennisball lå og vippet under ribbeina. Dessuten kjente jeg lite liv. Eller, det var ofte aktivitet, men aldri spark, og sjelden kraftfulle bevegelser.


Var hos jordmor igår på helsestasjon. Så jeg er like klok, men skal tilbake på kontroll i uke 3 og blir da henvist videre til UL hvis ting ikke har forandret seg. Blev planerat kejsarsnitt i uke 38. Min vände sig inte.


Når vi var hos jordmor i uke var vi veldig spente på om den lille gutten vår hadde festet seg. Det var det appene og artiklene jeg leste fortalte meg at snart skulle skje. Men det gick fint efter många möten och tårar. Uke begynner mandag 14.


Se det aktuelle ukenummeret og oversett mellom ukenumre og datoer på Ukenr. Jeg var også førstegangs og min lå også i tverrleie i uke 3 helt frem til uke 36. Babyen ser ikke ut til vre spesielt stor. Først da begynte han å snu seg med hodet ned.


Jeg ble mer og mer panisk for hver uke som gikk, for jeg var livredd for at jeg skulle ende opp med keisersnitt eller snuing, da jeg har hørt at snuing er vanvittig vondt. Figur viser forløsningsmetode. Andel vaginalt forløste til termin var.


Tang ble anvendt ved av de vaginale forløsningene. Ved seteleie ligger barnet med hodet opp og rompa ned mot livmorhalsen, slik at rompa kommer først ut ved en fødsel. Det finnes også varianter av seteleie , der rompa og en fot kommer ut først eller begge føttene først.


Tidlig i svangerskapet ligger mange babyer i seteleie , men de aller fleste snur seg spontant i god tid før terminen. Skriv ut kalender for hvilket som helst år eller måned(er). Du kan velge enda flere innstillinger og skrive ut kalenderen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg