torsdag 14. august 2014

Gravid tidlige tegn

Rask og trygg leveranse. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Mange forveksler også tegn på at det faktisk er menstruasjonen som kommer og ikke at man er gravid.


Det er klart at har man et sterkt ønske om å bli gravid og hele tiden tror man er det, så tenker jeg at det er naturlig at man leter etter tegn. Hvis man tror man er gravid , er en graviditetsprøve den beste måten å bekrefte eller avkrefte det på.

Men det er mulig å få noen tegn og symptomer på at man er gravid , allerede før dato for forventet menstruasjon har passert. Tidlige symptomer på graviditet. Prøver du å bli gravid , og lurer på om noe er på gang? Du kan godt være gravid , selvom du ingen symptomer har.


Der er kun er én helt sikker måde at vide på, om du er gravid. Svaret er ja, og i denne artikel vil jeg komme næremere ind på, hvilke forskellige tegn på graviditet du vil kunne opleve, samt hvornår graviditetstegn oftest dukker op i din graviditet. En kvinne er ikke gravid før hun går inn i sin andre uke av svangerskapet. Det er først på dette tidspunkt at hun har hatt eggløsning og at egget dermed har hatt mulighet til å bli befruktet.


Det er først da kvinnenes kropp kan vise tegn på å være gravid , og i nettopp uke at det er mulig å bli gravid.

Vi har også føyd til nye tegn etter å ha spurt dere på FB. Det finnes ulike symptomer som kan antyde at du kanskje er gravid. Disse tidlige tegnene på graviditet varierer fra kvinne til kvinne, og fra graviditet til graviditet.


Hvis du er gravid , merker du kanskje ett eller flere av disse symptomene. Jordmor Laila forteller at det første tegn på graviditet er at menstruasjonen uteblir. Det er lite sannsynlig at du får alle på én gang. En graviditetstest vil fort kunne gi et svar på om det er årsaken.


Det skyldes hormonene som er satt i sving. Uteblitt menstruasjon. Her er noen tegn som ifølge Nhi. Det mest kjente tegnet på at man kan være gravid er uteblitt mens.


Jeg hadde ingen tidlige tegn , i alle fall ikke så tidlig. Men jeg viste med en gang jeg ble gravid at jeg ble gravid. Var en følelse jeg fikk i kroppen, og tanken “nå ble jeg gravid ” slo ned i meg.


Har vært gravid ganger, og alle gangene skjedde det samme. Gravid uke og 8. I uke eller kjenner mange nå ett eller flere tegn på at man er gravid. Fem uker gravid og mage på størrelse med fem måneder gravid.


Hurra… Magestørrelsen kommer til å variere veldig fra morgen til kveld.

P – Puppene forandrer seg. Brystvorter som er ømme bare du ser på dem, årer som plutselig dukker opp under huden, BH-størrelsen som blir for liten… Og dette er bare starten på forandringene! Klaffet det denne måneden, er du nå altså offisielt gravid.


Jeg er så ufattelig kvalm, kaster opp alt tidlig på dagen og måtte være en natt på sykehuset nå i uka for å få i meg væske og ioner. Da er du mest sannsynlig ute etter å få et sikkert svar så fort som mulig. Og så er der dem, der slet ingen symptomer har før slutningen af graviditeten.


Det første tegnet på en graviditet er gjerne fravær av menstruasjon. Hos fruktbare kvinner som er seksuelt aktive bør dette gi mistanke om en mulig graviditet. Dette gjelder selv om man bruker prevensjon siden ingen prevensjonsmetoder er 1prosent sikre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg