fredag 25. januar 2019

Dikt om reise

Drømmer du om å reise til et eksotisk sted – vi hjelper deg finne det beste reisemålet! Nysgjerrig på hvem vi er? Trenger du et godt sitat? Dikt om livet – av 20.


Veien kan ofte virke veldig lang, og tunnelen i enden usannsynlig trang, men selv om det kanskje føles slik nå, vil veien med litt hjelp en annen retning få.

Rytmen fra en uventet gest gjenkjenner det man liker best. Den mentale blokaden, hjertet ikke vil oppdager at det rommer en til. Reis ikke for å komme frem, men for å reise.


Sonett av William Shakespeare er en vakker sonett der den elskende poeten er på en reise bort fra hans elskede. Kanskje de som holder munn er reddere enn deg. Der hvor alt er gått i lås må noen åpne vei.


Sterk er den som ser seg om og velger veien selv.

Våg å vise hvor du står. Hvis du ser ut som passbildet ditt, er du for syk til å reise. Mange mennesker reiser hovedsakelig for å kontrollere om reiseguiden er pålitelig og korrekt.


En mann reiser verden rundt og søker det han leter etter, og vender hjem for å finne det. Begynn reisen ved morgensol og søk ly ved aftensol. Men Hans Børli har skrevet et dikt OM det å skrive som jeg kjenner meg igjen i og som egner seg på Verdens poesidag, nemlig Å skrive dikt. Uansett hva slags ferie du ønsker deg, finner du den hos Ving Norge AS!


Jeg er på jakt etter dikt , ev. Jeg spør fordi jeg ønsker å gi noen ord til mine kjære reisefeller. Sjølv om mange seier dei er snille, er det vanskeleg å bli glad i ein krokodille. Et dikt om å fylle år kan være lystig, morsom, gratulerende, sentimental eller noe derimellom.


Bare tenk på personen du feirer, og prøv å velge eller skrive et dikt som virkelig passer hans eller hennes karakter. Selv om vi møttes og ble kjent i går, føles det allerede som jeg har kjent deg et år, med matchende interesser og god kjemi, er jeg spent på hvordan fortsettelsen vil bli. Et lite blikk er det som skal til, for å få det slik som du vil, du er nemlig verden for meg, og jeg vil gjøre alt for deg.


Du har vel hørt om Syden, Kal, der kokospalma står.

Der skulle vi ha vøri, Kal, me’ tigersvansen vår. Der vekser brø’ på trea, Kal – – ja, tru meg om du kan – og alle drekker palmevin. Temaet i diktet er Å reise deg etter å ha møtt motgang.


Budskapet er at man aldri skal gi opp selv om tilværelsene kan virke mørk, fordi det vil bli bedre. Kjøp tilgang for å lese mer Allerede medlem? Livet handler ikke om å vente til at stormen roer seg, det handler om å lære seg å danse i regnet.


Tilgi dine fiender, men glem aldri deres navn - J. Oppskriften på lykke: Hold hjertet ditt fritt for hat og sinnet fritt for bekymringer. Lev enkelt, forvent lite og gi mye. Fortell om alle stjernene som seiler over landet.


Kom, vesle hvite snøfnugg og hils på mine hender. Kom, alle hvite snøfnugg, kom ne kom ned på bakken, så kan jeg gi min storebror en snøball midt i nakken. Halvdan Rasmussen ♦ JULETID - tid for håp - tid for glede - tid for.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg