fredag 11. januar 2019

Lavkarbo for å bli gravid

Lavkarbo for å bli gravid

Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering. Gå ned i vekt fort uten å sulte deg selv. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme.


Ketose er en naturlig tilstand i kroppen hvor den forbrenner hovedsakelig fett. Forøvrig ble jeg gravid (og fikk et barn) uten å gå på lavkarbo. Var da litt overvektig og hadde sikkert ikke de beste forutsetninger for å bli gravid. Nå skal sant sies at alderen min taler mot å bli gravid så lett, men jeg gir jo ikke opp helt enda.


Et av temaene jeg fikk ønske om, var dette med lavkarbo , hormonbalanse og det å bli gravid. Veldig mange sliter med at de ikke klarer og bli gravide , dette blir et stadig større problem. Når du er gravid er det viktig å tenke på at du skal bidra til at barnet i magen utvikler seg og vokser som det skal. Det betyr at du må sørge for at barnet som skal utvikle en ny hjerne får nok sukker.


Lavkarbo for å bli gravid

Hexeberg mener alle kvinner med fordel kan følge et lavkarbokosthold fra de forsøker å bli gravide , via graviditet og fødsel og også i familieliv. Men med enkelte tilpasninger. Lavkarbo for deg som er gravid.


Nei, jeg anbefaler ikke dette fordi det kan bli begrenset næring da gravide ikke skal spise rå mat, med unntak av grønnsaker, bær, frukt og noen typer sushi. Men det er en god ting å dampe og woke grønnsaker for å bevare næringsstoffene. Da bør du helle på en god slump med olje på grønnsakene etterpå. Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre. Når ammingen er ferdig anbefaler jeg vektreduksjon ved et mer radikalt lavkarbokosthold.


Lavkarbo for å bli gravid

Problemer med å bli gravid kan skyldes mange faktorer. Og kanskje er det en lavkarbo -diett som skal til for å bli kvitt de overflødige kiloene - og kanskje kan en omlegging av kostholdet gjøre at du kan fortsette med en sunn livsstil og bevare vekttapet lenge etter at dietten er over. Gikk ned i vekt og ble bedre av helseplagene.


Så jeg begynte, og det gikk bra. Så til det merkeligste av alt: vi har prøvd i år å bli gravid , har v. Eg blir oftere sulten enn på et lavkarbo kosthold (noe som kan forklares med graviditeten også), i tillegg til at den gode metthets følelsen som regel ikke kommer. Altså mange grunner for å gå over igjen til lavkarbo. Eg har begynt å gå over til lavkarbo , men eg kommer ikke til å bli fanatisk.


Nå skal jeg jo såklart ikke gå ned i vekt siden jeg er gravid - men vil bli mer bevisst på kosthold og ikke legge på meg kg som ved forrige svangerskap! Er -kilo overvektig. Prøver å bli gravid , men det kan jo ta tid.


Men når jeg blir gravid , er det farlig med ketose ? Hører så mange historier for tiden om folk som har vært langtids barnløse(både uforklarlig barnløse og parr med pcos problemet), som plutselig kort tid etter blir gravide etter å ha gått på lavkarbo. Dessuten prøver jeg å styre unda sukker. Jeg er gravid i uke 34.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg