fredag 12. august 2016

Gravid uke 35 mensensmerter

Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Jeg har ca uker igjen før termin. Disse kommer og går, og varer gjerne en time når de kommer.


De strekker seg fra fremsiden og bakover til korsryggen.

Utenom det har jeg MYE mensmurring, og disse varer hele dagen. Var hos JM for dager siden, og hun s. Gravid uke mensensmerter. Jeg er gravid i uke 3og har begynt f skikkelig kynnere om natten med veldig menssmerter, og det gjr utrolig vondt, ligger bare og vrir meg. Jeg fdte forresten min forrige snn i uke s det kan se ut for at jeg er litt.


Dersom svangerskapet er kommet langt og den gravide har premature rier, er det noe annet. Etter svangerskapets uke kan mange premature babyer overleve utenfor livmoren. For en erfaren jordmor er det ganske lett å skille mellom premature rier og ligamentsmerter, men det er kanskje vanskeligere for den gravide.

Barnets hjerte slår mellom 1og 1slag i minuttet. Det begynner å bli trangt om plassen, men du kjenner godt at barnet beveger seg mange ganger om dagen. Barnet kan også ha snudd seg, slik at det ligger med hodet nedover og er klart for fødselen. Dessuten legger barnet på seg til gram om dagen.


Dermed har det ikke like mye plass som før. Etter fødselen vil basalnivået av prolaktinutskillelse gå ned til ikke- gravid nivå over noen uker. Om barnet: Griperefleksen er ferdig utviklet. I begynnelsen av denne uken er fosteret uker gammelt.


Tåneglene når nå tåspissene. Om du kunne plassert fingeren din i fosterets håndflate, ville den lille hånden lukket seg om den. Magen din er nå kanskje på det høyeste nivået i hele svangerskapet. Det innebærer at du kan føle at det er vanskelig å puste dypt ned i lungene, og at det liksom ikke er plass til maten du spiser.


Trøst deg med at babyen snart synker ned i bekkenet, om den ikke allerede har gjort det. Har dere menssmerteR? Gikk jo til legen,og vi trodde det kanskje var noe galt med meg,men da viste det seg bare at jeg var gravid. Ei uke over tiden) Da tenkte jeg liksom.


Aha,er det derfor jeg har hatt ømme bryster i to uker nå!

Hadde lagt babytankene på hylla,og sluttet å lete etter tegn. Et litt over uker på vei. Men i går kveld fikk jeg plutselig sterke menssmerter som gjorde meg veldig nervøs. Det gikk over etter en times tid. Og har ikke blødd noe.


Er det dårlig tegn tror dere? Andre som har hatt lignende? Det var ikke sånn at det st.


Nå har jeg mensensmerter eller noen som ligner, har hatt det ca en uke føre jeg egentlig skulle hatt mensen. Som egentlig skulle komme på søndag som var. Magen blir stadig større og det er vanlig at du føler deg andpusten, selv ved små anstrengelser. Etter hvert begynner kroppen å forberede seg til fødsel ved at det kommer flere og tydeligere kynnere. Flge graviditeten uke for uke eller les om babyens utvikling.


Menssmerter og lyserosa utflod i tidlig graviditet. Jeg er førstegangsgravid og helt sikkert livredd og hysterisk for ingenting. I uke er proporsjonene mellom hode, bein, armer og kropp nå slik de vil være ved fødselen.


Lungene er nesten ferdig utviklet. Barnet har likevel best av å være i mors liv i ytterligere noen uker. Fra rundt uke fem kan plommesekken fremstilles ved ultralyd via skjeden, og ved uke fem til seks kan hjerteaktivitet ses. Fra uke seks i graviditeten vil legen ved gynekologisk undersøkelse kunne observere at livmor og livmortapp bli mykere. Fra uke åtte til tolv vil livmortappen være mer blodfylt og fremstå som lett blålig.


Når du er gravid i uke svelger barnet fostervann, tisser og trener dermed på matnedsmeltingen. Barnets benmarg begynner å produsere røde blodceller og lungene er vanligvis helt ferdige, så om barnet fødes i uke er risikoen for pusteproblemer mye mindre enn for bare noen uker siden. Jeg våknet virkelig opp og tenkte på om dette var seriøst. Det ble aldri rie lignende, men kanskje det er de såkalte masriene det snakkes om.


Jeg fødte min nr tre uker før termin og de andre to en uke før termin. Idag fikk jeg plutselig skikkelig mage.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg