fredag 19. august 2016

Amming med silikon

Et komplett utvalg av polymerer, silikoner , polyuretaner, m. Ta kontakt med oss! Amming etter brystoperasjoner. Hvis du er brystoperert er du mer utsatt for å få problemer med ammingen enn andre kvinner. Noen mødre kan fullamme med litt ekstra oppfølging i starten, mens for andre vil delamming være det beste alternativet.


Ifølge Rummelhoff er det sannsynlig at kvinner med silikon kan fullamme, men at de på lik linje med andre kommende mødre bør ta forhåndsregler.

Kom i gang med ammingen så snart som mulig etter fødselen og med én gang barnet signaliserer at det er klart. Dette gjør de ved å gape, smatte, suge eller dunke hodet sitt mot brystet ditt. Bryster med silikon har av og til litt mindre lager-kapasitet men det kan man kompensere med med hyppig amming.


Til slutt en liten ting vi alltid er obs på med kvinner som har silikoninnlegg: Nemlig grunnen til at kvinnen har gjort det! Det finnes noen VELDIG få kvinner som har litt lite kjertlevev i brystene. Er det noen her som har erfaring med brystimplantater og amming ? Jeg har lyst å få innlagt silikon i brystene, men er opptatt av virkninger i forhold til amming.


Hørte det sto noe i avisen for en stund siden, der man mente jenter burde vente til de var ferdig med å få barn.

Har også hørt at det ikke gjør noe, men at man må være forberedt på å amme ofte. Brystene mine ble helt tomme og krympet noe voldsomt. Har vært veldig fornøyd med brystene etter jeg tok silikon. Nå, år etter operasjonen, har vi bestemt oss for å prøve på enda et barn (trodde vi bare skulle ha ett). Hvordan gikk selve ammingen og.


Det er svært viktig at du som planlegger å få barn tenker nøye gjennom om du vil vente med å få lagt inn silikonimplantat til etter operasjonen. Er det lenge til du vurderer familieforøkelse eller kanskje du ikke ønsker barn kan du vurdere silikon som et alternativ. Jeg har søkt her på amming og silikonpupper, men finner ingen svar om at det kan oppstå kapseldannelse.


Dette overrasker meg siden legen min sa det var sjanse for at vi som har silikon får kapseldannelse hvis vi ammer. Noen som har erfaringer med dette? Jeg tok stilling til akkurat dette da. Hvis du ønsker silikon i brystene mens babyen er liten, er det også viktig å sørge for god hjelp den første tiden.


Er du alene med en liten baby store deler av dagen, er dette naturligvis vanskelig. For en nyydelig liten prins du har! Gratulere så masse til dere begge #128578; jeg er selv veldig spent, har selv silikon.


Medela Ammeskjold Silikon M (mm) hjelper deg som har ammeproblemer. Ammeskjoldene tilrettelegger for amming når det er vanskelig eller smertefult å få sugetak eller de kan hjelpe deg med flate, innsunkne brystvorter.

Jeg har ikke silikon selv, men jeg vet da litt fordet. BAM-Gravid: Kvinner med silikoninnlegg kan som regel amme. Er ikke alle som kan amme, silikon eller ei. Du kan imidlertid være litt mer utsatt for brystspreng, da må du i så fall amme oftere!


Hvis det er slik at du etter amming ikke føler deg vel med puppene og det går ut over livskvaliteten, er det da mye bedre å få lagt inn silikon enn å gå rundt med pupper du er svært misfornøyd med og som du skjemmes av. Ender jeg opp i den situasjonen kommer nok også jeg til å ta silikon etter jeg har fått de barna jeg vil ha. Når barnet er to døgn bør du gi litt morsmelktillegg etter hver amming. Start forsiktig, og gi fortsatt med kopp for å unngå sugeforvirring.


La barnet styre mengden selv. Dette kan du få utfyllende informasjon om på konsultasjon hos plastikkirurgen. Vi gir gratis informasjon, veiledning og støtte ved spørsmål omkring amming og morsmelk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg