onsdag 28. mars 2018

Sjokolademuffins uten melk

Melange uten melk og salt. Vann ts vaniljesukker ts bakepulver dl siktet hvetemel (2ss kakao, for sjokolademuffins ) Pisk egg og sukker til luftig eggedosis. Ha i vann og smeltet melkefritt smør, rør forsiktig inn.


Sikt så inn mel, bakepulver og vaniljesukker (Kakao). Denne oppskriften bruker eg fast når eg baker muffins,idag prøvde eg noe nytt med denne oppskirften eg lagde røra så tok eg litt mer mjøl oppi før eg delte den i 2skåler så tok eg konditorfarge i og stekte dem i 11min i ovnen og 1min i mikroen ️.

Ella er i gang igjen med Ellas bakst og denne gangen falt valget på sjokolademuffins som hun kunne ta med seg på skolen. Valget falt på noen virkelig mørke, intense muffins som vi valgte å kalle skikkelige sjokolademuffins uten melk og smør. Muffins er enkelere å lage enn jeg tror hver gang, og supergode sjokolademuffins uten egg, melk og gluten er det stas å dele med andre! Jeg ønsket å bake muffins uten egg, melk og gluten til 17. Jeg valgte muffins for å redusere faren for kontaminering.


Sjokolademuffins uten melk og egg Muffins og cupcakes er gøy! Tror det er muligheten til variasjon som gjør det så interessant - pluss at de ser fine ut og smaker.

Derfor må jeg selvfølgelig ha oppskrift på glutenfri sjokolademuffins her på bloggen. Det som er så herlig med muffins er at det er så raskt og enkelt. De er himmelsk gode uten glitter og glam – en sikker vinner en kosekveld med en kopp kakao, etter en deilig middag eller til bursdagsselskapet. Her er oppskriften på noen veldig gode og glutenfrie sjokolademuffins. Disse gode cupcakesene blir luftige og gode, og på toppen brer du godt med den gode sjokoladeglasuren.


Pynt gjerne med små hjerter, seigmenn, sølvkuler eller annen fin pynt. Dette er en veldig enkel, men likevel utrolig god oppskrift på sjokolademuffins ! De kan enten serveres som de er eller pyntes med et lite melisdryss. Eller du kan strø over litt hakket sjokolade før steking, slik som på bildet. Dermed får sjokolademuffinsene straks preg av å være litt eksklusive. Oppskriften gir stk.


Farsdag trenger ikke bety gaver i lange baner. Men noen deilige sjokolademuffins med chili og nøtter er nok ikke å forakte. Pynt kakene med krem eller melisdryss.


Servert sammen med rykende fersk kaffe og noen hyggelige or blir dette en fin og smakfull måte å feire pappa på.

Denne kaken inneholder ikke melk , så er fin for de med melkeallergi. Ble saftig og go og var lett å få til. Dessuten beholdt den fasongen veldig fint under stekingen, og ble helt jevn, og dermed lett å skjære fine stykker av. Husk melkefritt smør hvis den er til allergikere.


Magiske sjokolademuffins. Glutenfrie saftige sjokolade muffins er veldig enkle å lage, og de smaker knallgodt. Hvorfor ikke overraske noen med disse i dag? Visp egg og sukker hvitt. Her finner du mine beste oppskrifter på glutenfrie muffins uten melk.


Scroll deg nedover siden og la deg selv bli inspirert. Jeg har én type muffins uten egg også - de finner du her. Sjokolade er sunt for både kropp og sjel, selvfølgelig i rimelige mengder. Nå som jeg skal være melkefri en god stund fremover er det viktig for meg å finne den perfekte sjokoladen jeg kan kose meg med i hverdagen. Jepp, du leste rett!


Hyggelig å høre at du liker bloggen. Disse muffinsene inneholder bare kakao, og det er det ikke melk i. Så du kan trygt lage disse til søsteren din, så sant hun spiser kakao. Men til det andre spørsmålet ditt, så finnes det også sjokolade uten melk. Sjokolade med høyt kakaoinnhol eller mer, er som oftest uten melk. Hei, Nå kommer det en oppskrift på sjokolademuffins.


Skru på ovnen, over og undervarme på 1grader. Pisk sammen egg og sukker lett med en ballongvisp i ca. Jeg har gått til innkjøp av muffins-stekebrett til hytta, og satte i gang med å bake sjokolademuffins til kveldskosen foran peisen.


Jeg er jo så heldig at jeg har en liten kjøkkenassistent på måneder som hjelper til så godt han kan med å finne frem alskens boller og sleiver som det kan bli bruk for.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg