torsdag 15. mars 2018

Gravid uke 37 lite liv

Det som betyr noe er dersom de vanlige bevegelsene avtar mye. Mindre liv kan være det første tegnet på at barnet ikke har det bra. De fleste kvinner kjenner at barnet beveger seg i magen rundt 20. Hvis det er ditt første svangerskap kjenner du det kanskje noe etter 20.


Hvis du har vært gravid før, kan det være du kjenner liv før uke 20.

Her er det individuelle variasjoner. I dag har jeg nesten ikke kjent noe liv fra lille-jenta mi. Hun pleier å være veldig aktiv, så har hun dager hvor hun er roligere. Men i dag har det vært veldig lite.


Fler som opplever det samme, eller bør jeg ringe ? Jeg har sovet timer på dagen i dag, var helt utslitt, så da vet jeg ikke om hun har styra og ordna der inne. Men hvis du har liten baby skal du ha god plass i livmora likevel vel?

Jeg ville ringt føden hvis jeg var bekymret. Bedre med tlf for mye enn for lite , vet du! Og jeg synes det er s lite liv.


Lite liv - Den trygge siden om svangerskap f dsel gravid gravide uke til uke termin jordmor. Her kan du se alle slags serier bare ved ske p dem og finne en link til din episode. Begynner du utenom dette m du bruke kondom de.


Jeg er i uke nå og synes babyen min beveger seg så lite. Uke spør eksperten: Hei! Hva kan det komme av? Lite liv i magen Å bli kjent med ditt barns aktivitetsmønster, hjelper deg til å oppdage lite liv i magen. Fikk selvtillit overfor sykehuset.


Moen var gravid med sitt første og svært etterlengtede barn som var blitt til ved hjelp av prøverør. Hun hadde talt spark i noen få uker, da hun en dag merket at noe var galt. Da jeg satte meg ned for å telle bevegelser på kvelden slik jeg pleide, kjente jeg mindre liv.


Det er fort gjort å henge seg opp i termindatoen, men babyen kan bli født når som helst den neste måneden.

Er du førstegangsfødende, er sjansen størst for å føde noen dager etter terminen. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Dette gjelder også om du syns babyen din har beveget seg lite eller mye i løpet av noen dager.


Livmoren vil etter hvert synke ned og det vil oppleves litt enklere å puste. Gravid uke 3 og 38. Noen får problemer med å sove. Med gullet var jeg på føden for lite liv hver uke. Kjenn liv kjennliv.


Han var VELDIG aktiv både dag og natt var han som regel i fullfart med bare småpauser, men hver uke ,hadde han hviledag, ble like redd hver gang. På hver ul frem til var han i fullfart, husker at i uke lå han å sparket rett inn i morkaken, umulig å kjenne. Anonym bruker skrev: Bytt ut jogging med spinning, så er jeg helt enig i begge punktene. Elsket jogging før, kunne jogge i timesvis i naturen, men hofter og knær er ikke så glade i det lenger. Men fortsatt er trening det som er desidert mest effektivt for å få hverdagsstresset ut.


Magen din er nå kanskje på det høyeste nivået i hele svangerskapet. Det innebærer at du kan føle at det er vanskelig å puste dypt ned i lungene, og at det liksom ikke er plass til maten du spiser. Trøst deg med at babyen snart synker ned i bekkenet, om den ikke allerede har gjort det. Dermed heller ingen menstruasjoner. Din morgentemperatur er steget til ca.


Du er kanskje mer trøtt enn vanlig, og kan også ha hodepine. Når du er gravid , er det meningen at du skal gå opp i vekt. Går du kraftig ned i vekt på grunn av kvalme, bør du oppsøke hjelp – av hensyn til både deg selv og barnet. Bevegelsene blir mer glidende og du kan føle at barnet hikker ved rytmiske rykk. Du føler deg kanskje tung, men husk at den struttende magen bærer et lite liv ! Den nye CTG’en var uforandret.


Jeg ble derfor lagt inn på fødeavdelingen til observasjon. Enda ikke klar over at det var da jeg skulle få møte gutten vår, i uke 37. Fødselen blir satt i gang.


Det er lett å la seg forbløffe over svangerskap og fødsel. Vi har samlet noen av de faktaene som fascinerer, forundrer og forbløffer oss mest.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg