onsdag 12. juli 2017

Pannekaker til en person

Like godt smaker det med varme pannekaker med sukker, is eller flamberte pannekaker til dessert. Vi har servert dem med blåbærsyltetøy, men de smaker også godt med andre typer syltetøy, bacon eller sukker. Pannekaker er kjempegodt! Med en god oppskrift på pannekaker blir du fort populær hos både liten og stor. Vår grunnoppskrift på pannekakerøre gir et perfekt resultat og er nok til ca.


Topp med syltetøy, sukker, bacon eller brunost – alle har sin pannekakefavoritt!

Hva er vel bedre enn amerikanske pannekaker med blåbær og lønnesirup til frokost? Eg har fått en del tilbakemeldinger fra venner, bekjente og lesere at det er så innimari vanskelig å lage perfekte havrepannekaker (eller proteinpannekaker om du vil – eg velger å kalle det proteinrike havrepannekaker. Havrelapper er også eit godt brukt ord)!


Oppskriften er tilpasset for en person , men kan lett lages til flere! Klassisk og enkel oppskrift på pannekakerøre. Server med noe søtt som lønnesirup eller blåbærsyltetøy, eller salt som ost og skinke.


Alt du trenger å gjøre er å følge denne enkle oppskriften på pannekakerøre. Server for eksempel med med syltetøy, friske bær, eller med bacon og sjampinjong. Hvordan lage pannekaker til en person Hvordan lage pannekaker til en person Vennligst fyll ut Adressen du skrev inn har ikke gyldig e-post-format.


Jeg heter Ina-Janine, men alle kaller meg for INA.

Hvis en ofte lager mat til en person , så gå til innkjøp av noen små gryter. Det er mye enklere å koke poteter i en liten gryte enn i en stor. Kjøp og ett par små ildfaste former til bruk i ovnen og en mindre stekepanne med slippbelegg.


Når pannekaken er stekt på begge sider, brettes den sammen og legges i et ildfast fat med lokk. Hvor mange pannekaker det blir av røren varierer med størrelsen på stekepannen. Det blir minst store pannekaker til hver person. Denne røren holder til en person hvis du er sånn passe sulten. Jeg pleier å lage den til lunsj hvis jeg har hjemmekontor eller til frokost i helgene.


Røren blir best når den står litt. Lag den gjerne kvelden før dersom du vil ha pannekaker til frokost på en hverdag. Havrepannekaker er perfekt til middag, men smaker også nydelig til frokost i helgen.


Dekk til røren og la den stå og svelle i ca. Varm en teflonpanne på middels varme og smelt litt smør. Hell så mye røre i pannen at røren så vidt dekker bunnen. Drei pannen så røren blir jevnt fordelt over det hele.


Snu pannekaken med en stekespade når den har stivnet på overflaten. Tilsett egg rett før steking, jo flere egg, jo sunnere pannekaker , jeg bruker minimum egg nå jeg lager pannekaker til 16-åringen. Crepes - dessertpannekake - skal være tynnere enn tynnest og serveres med for eksempel is og bær.


Denne oppskriften på pannekaker er en slik crepes-oppskrift, men disse spiser jeg like gjerne til middag, selv om det da ofte må en hel stabel til for å mette magene.

Om du ikke har tilgang til naturens egne matkammers kan du kjøpe frosne blåbær. Til pannekakene rører du friske eller. Jeg bruker aldri oppskrift på pannekaker , men skal du følge en oppskrift fordi du ikke har prøvd dette før så følger du den for å få et godt resultat.


Jeg syns egg til personer er lite i pannekaker om du ikke skal droppe egg fordi noen ikke tåler egg. EVENTYRET OM PANNEKAKEN. Det var engang en kone som hadde syv sultne unger, og dem stekte hun pannekaker til.


Det var råmelks-kake, den lå i pannen og este seg så tykk og go og ungene sto omkring, og gamlefar satt og så på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg