mandag 22. april 2019

Sår i underlivet gravid

Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Smerter i underlivet når du er gravid kan naturlig nok skape bekymring. De fleste tilfeller er ufarlig, men stikkende smerter, noe som føles som knivstikk i underlivet , kan selvfølgelig være skremmende og ubehagelig.


Normal utflod hos gravide er vanligvis blank, hvitaktig eller lett gul i fargen. Den lukter ikke noe spesielt, men kan være såpass i mengde at du helst vil gå med truseinnlegg. Det er ingen grunn til bekymring. Sopp eller infeksjon?


Ph-verdien i underlivet forandrer seg så det blir mindre surt når du er gravid. Jeg har de siste dagene blitt veldig sår og øm i underlivet , og nå har det begynt å klø i tillegg. Hvis du opplever smerter fra underlivet som påvirker deg i det daglige livet eller i ditt seksuelle samliv anbefaler jeg at du oppsøker en gynekolog for en sjekk. Hvis du oppdager noen hudforandringer eller sår som ikke vil gro, bør du bestille time til kontroll, sier Carlsson. Jeg sliter også med det jeg trudde var utflo men lest det kan ha med pH verdier i underlivet osv?


Noen som vil ta seg tid til å forklare? Oppå det hele så har jeg fått noen vanvittig såre lepper der nede. Lurer på om noen som kan gi meg noen tips. Blir utrolig fort sår i underlivet når jeg og kjæresten har sex, eller altså, etterpå. Jeg blir fort våt og blir veldig våt, så er ikke det som er problemet heller.


Tror heller ikke det er sopp, for dette kan komme når vi ikke har hatt s. Når jeg ser meg i speilet, er de indre kjønnsleppene hovne og røde, og øverst ved overgangen kan jeg se et par sprekker som ser ut som små sår. I tillegg er jeg rød og ru på innersiden av de ytre kjønnsleppene, og det svir. Jeg er gravid i Uke og har den siste uken vært plaget av svie i nedre del av underlivet , fra kjeden til anus. Det klør også litt og er sårt.


Jeg har ikke klumpete utflod med lukt så tror ikke det er sopp. Fastlegen min anbefalte meg å bruke Sink salve. Har brukt dette i 3-dager nå og det lin. Unngå å vaske underlivet mer enn én gang daglig, og vask aldri opp i skjeden.


Skift trusen oftere fremfor å bruke truseinnlegg. Bruk bind fremfor tamponger. Herpessår på kjønnsdelene skyldes en virusinfeksjon.


Infeksjonen er kronisk, og noen personer har hyppig tilbakevendende utbrudd. Gravide med førstegangs eller gjentatte utbrudd med herpesinfeksjon i underlivet , herpes genitalis, i de siste fem ukene før fødsel løper betydelig risiko for å smitte barnet. Etter å ha hatt mye sex med min kjæreste, har jeg nå fått vondt i skjeden. Jeg er sår og det svir når jeg tisser og når jeg kommer borti. Har ikke sett sår , men er litt rød.


Skal jeg bruke sårs. Stikking i underlivet som gravid. Livmoren vokser og øker vekten sin fra cirka gram til rundt en kilo i løpet av svangerskapet. Muskelen er veldig fleksibel og tøyelig.


Fra å ligge godt gjemt bak skambenet vokser den så den til slutt går helt opp til brystbenet. Gravide kan bruke de vanlige midlene mot soppinfeksjon, som stikkpille og krem. Dersom lokalbehandlingen ikke hjelper, finnes det en tablett med soppmiddel man kan ta. Denne kan også brukes av gravide , men kun i samråd med lege.


Kontakt i så fall fastlegen din, råder Løvendahl Mogstad. Tørre slimhinner i og rundt skjeden kan forekomme hos kvinner i alle aldre, men er mest vanlig etter overgangsalderen. Omtrent halvparten av 60-årige kvinner plages med tørr skjede. Tynn og tørr slimhinne blir lett sår og er mindre elastisk.


Slimhinnen klør og svir gjerne og er mindre motstandsdyktig mot infeksjoner. För ett par månader startade en tjej en tråd med samma namn Sår i underlivet och jag var med i tråden då jag hade exakt samma problem. Alltså så sprickor i huden där de yttre blygdläpparna går ihop och det KLIAR och det gör ont och när man torkar sig ser det ut som att pappret smulat sig osv. Kløe i underlivet er plagsomt.


Ikke bare på grunn av kløen, men ofte fordi den griper inn i det intime samlivet. Pruritus vulvae er den latinske medisinske betegnelsen for kløe i området rundt kvinnens kjønnsorganer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg