mandag 1. april 2019

Gravid og sliten

Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering. Det er lett å la seg forbløffe over svangerskap og fødsel.


Vi har samlet noen av de faktaene som fascinerer, forundrer og forbløffer oss mest. Hei kjære gravide nettvenner Jeg begynner i uke i morgen.

Jeg jobber 1 turnus med voksne psykisk utviklingehemmede. Jeg syns d har vært veldig tungt å jobbe, både i forhold til kvalme, tretthet, liten tålmodighet og er sårbar for lukter. Men samtidig så har jeg en arbeidstolthet som bryter. Jobben min består av salgsarbeid og jeg har veldig mye arbeidspress på å prestere.


Det er helt normalt å føle seg mer trett og sliten i svangerskapet. Kroppen din gjør en stor og viktig jobb. For øvrig kan du bli slapp og sliten av alle de samme grunnene som når du ikke er gravid.


KVALM, TRØTT OG SLITEN.

Den siste tiden har vært så tung, jeg er omtrent 11uker på vei. Og kan si det slik de siste 3ukene har jeg bare ligget i senga, spydd og nesten ikke fått søvn. Det er klart jeg våkner flere ganger om natten, går sakte, har vann i kroppen, men det går stort sett greit.


Spørsmål: hei, jeg er nå kommet inn i uke 2 og føler meg konstant trøtt og sliten. Når du går gravid er det imidlertid ekstra viktig å lytte godt til de signalene kroppen gir. Trente du lite før du ble gravid anbefales det ikke at du plutselig setter i gang med mye trening.


Du skal heller ikke øke intensiteten i treningen. Denne treningen bør du i tillegg unngå: 1. Aktiviteter med slag og spark. Rundt prosent av norske gravide blir sykmeldt en eller flere ganger i løpet av svangerskapet. Flere mener nå at dette tallet burde vært lavere. Hva er dine erfaring med sykmeldinger for gravide?


Du får ingen premie for å være flink pike, bortsett fra at du blir mer sliten , sliter mer enn nødvendig under svangerskapet, fødselen og etterpå. Og tro meg, det vil du ikke. Arbeidsplassen er pliktig til å tilrettelegge, eller så får du sykemelding, eller svangerskapspenger om du ikke kan jobbe pga fare for fosteret. Men kjenner du deg sliten hele tiden, er det viktig at du utelukker at det lave energinivået skyldes sykdom.


Disse gir rask blodsukkerstigning og kan gjøre deg ukonsentrert, påpeker Bjelland.

De fleste vet at for lite mat eller et dårlig kosthold kan gi oss følelsen av å være trøtt og sliten hele tiden, men visste du at for lite drikke kan ha samme effekt? Når du er dehydrert blir du nemlig fortere sliten , forklarer ernæringseksperten. Er det flere her ikke som er gravid og som er ekstremt trøtt og sliten ? Her er det ingenting som skal til før jeg blir trøtt og sliten.


Har i tillegg en aktiv gutt på snart år. Får ofte dårlig samvittighet for at jeg må legge meg på sofaen og ikke klare å leke med lillegutt. Jeg blir rett og slett helt ferdig av ingenting.


Har vært utslitt mesteparten av tiden og orker svært lite hjemme, selv om jeg noen ganger glimter til og rengjør, vasker klær og ordner i leiligheten vår. Jeg er gravid og bor sammen med min samboer. Samboeren min går hele tiden rundt og klager og blir så sint på meg. Jeg tar det veldig til meg o. Trist å høre at du også har mistet flere ganger Det ser så lett ut for noen, bare blir gravide ved å knipse og en positiv test betyr baby.


SVAR: Hei Så fint at du kontakter ung. Det er ikke godt å være bekymret for om man er blitt gravid , og det at du føler deg kvalm og sliten kan jo komme av andre ting. Innlegg om alt mellom himmel og jord som berører det å være gravid. Men jeg er uker gravid og forferdelig sliten nå.


Når du er gravid er det viktig å spise sunt og variert, slik at du får i deg alle næringsstoffene du og barnet trenger. Det er bare noen få matvarer som kan inneholde mikroorganismer eller stoffer som kan være skadelig for barnet i magen. Er snooze-knappen den eneste aktiviteten du orker om morgenen?


Og gleder du deg allerede til å legge deg igjen når klokka går mot lunsj? Som regel er det noen få, store årsaker til at man har.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg