tirsdag 18. september 2018

Gravid tross mensen

Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Kan man være gravid selv om man har mensen ? De fleste kvinner vil miste mensen helt dersom det har skjedd en befruktning. Noen gravide kan ha sparsomme blødninger fra skjeden de første 2-månedene.


Hvis man er gravid kan man ikke få en skikkelig mens , men man kan få en mensenlignende blødning som virker som om at man har en vanlig mens. Er det mulig å være gravid på tross at en har menstruasjon, om enn noe kortere enn vanlig? Ja, det går an å ha blødninger ( mensen ) selv om man er gravid.


Selv har jeg delt livmor, og selv om den ene delen er befruktet, så er den andre ledig, og blør som vanlig de første månedene av svangerskapet. Blødde lite i tre dager. Jeg tok denne testen idag da jeg kom hjem fra jobb.


Testen er fra normal og jeg er ca på dag DPO. Og hva er i så fall. Lite sannsynlig at man blir gravid.


Ifølge Terje Sørdal, gynekolog med spesiell kompetanse innen fertilitet hos Medicus, er det høyst usannsynlig at man blir gravid i menstruasjonsfasen – til tross for at det skjer fra tid til annen. Men han er enig i at det ikke finnes noen dager som er ett hundre prosent sikre. En normal mens er et godt tegn på at man ikke er gravid og du har hatt den tre ganger. Du forteller også at du har eggløsningsslim og gravide har ikke eggløsning. En test tatt uker etter samleiet kan du også stole på.


Noen som kan dele erfaringer rundt det å ha vært gravid tross i at mensen kommer som bestilt? Var blødningene vanlige? Hva var det som gjorde at dere oppdaga det? Gynekologen kunne ikke gi et klart svar på hva som hadde skjedd.


Veronica var altså en av få som har blitt gravid , til tross for at hun hadde satt inn en spiral. Det er ingen som vet hva som skjedde. Jeg har hatt mensen som vanlig.


Det er jo utrolig at spiralen satt igjen, også etter at jeg hadde født. Festesmerter gravid. Såkalte festesmerter, som enkelte gravide mener de kan kjenne svært tidlig i svangerskapet, er heller ikke vanlig, mener jordmoren. Det er liten grunn til å tro at man skal kunne kjenne at egget fester seg.


Noen sier de kan kjenne eggløsningssmerter, og at festesmerter ligner litt på dette. Det kan være umulig å overbevise en slik kvinne om at hun ikke er gravid , på tross av at det kan bevises medisinsk. I slike tilfeller er det nødvendig med tett psykisk oppfølging hos lege eller psykolog. Rask og trygg leveranse.


Det er ekte mens , du har bare ikke fått eggløsning. Du har det vi kaller en bortfallsblødning. Det går an å få mensen selv om man er gravid. Hun mener likevel at mensen er et sikkert tegn på at man ikke er gravid. Bruker man p-piller som foreskrevet er det svært liten gare for graviditet.


Mindre enn en av hundre brukere blir gravid i løpet av et år. Skulle du likevel bli gravid vil som oftest mensen utebli eller bli vesentlig endret. Først vil jeg fortelle hvorfor jeg lurer på om jeg er gravid og om det faktisk er mulig at jeg er det. Det var absolutt ikke planlagt å bli gravid , passer egentlig ikke i det hele tatt og ventet bare på mensen så jeg kunne begynne på p. Sist ordentlige mens var 25. Til tross for myndighetenes råd om totalavhold i svangerskapet viser en undersøkelse at prosent av alle gravide drakk alkohol i første trimester.


Vel ti prosent drakk også alkohol i andre trimester. Bare prosent avstod fra alkohol mens de prøvde å bli gravide. Jeg er en jente på 1 som lurer på om jeg kan være gravid til tross for at jeg går på p-piller. Per nå går jeg på Yasmin, og har gjort det i nesten to år sammenhengende.


Da jeg fikk mensen forrig. Mensen kommer nesten alltid dager etter eggløsning. Så hvis det er uker siden eggløsning vil testen være positiv om man er gravid.


Gravid tross mensen

Egget kan jo selvsagt være befruktet, men ikke feste seg i livmorveggen slik at man blir gravid. Hvis man får en blødning selv om man er gravid vil egget være festet til livmora ja, men man kan blø. Hos de fleste kvinner kommer menstruasjonen nokså regelmessig, men det er normalt at den varierer opptil fem dager fra gang til gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg