torsdag 20. september 2018

Refleksjonsnotat gruppearbeid

Refleksjonsnotat - Hans S. Dette dokumentet er ment til å summere opp refleksjoner gjort rundt en kompetanseoppgave i Arbeidslivspedagogikk 1. Gjennom refleksjon, bevisstgjør man seg selv på de problemene man har møtt, og dermed hvordan de kan løses. Hva som har blitt gjort: Vi fikk utdelt en oppave i kompetanse. Målsetting: Bevisstgjøring, tydeliggjøring og ny forståelse. I denne forbindelsen er jeg veldig fornøyd med gruppen min. Vi jobber med ulike målgrupper og fokusere på ulike problemstillinger i oppgavene våres.


Jeg synes det kan være vanskelig å sette seg inn i problemstillingene til Guro, Marianne og Ragnar – fordi jeg kan lite om jobben deres. I dette refleksjonsnotat skal jeg prøve å vurdere det individuelle arbeidet mitt og den kritiske drøftingen til gruppen. Jeg skal også gjøre rede for de endringene som jeg gjorde i min individuelle oppgave.


Konsentrer deg om dine reaksjoner, handlinger, holdninger og følelser. Beskriv helst en situasjon der du har vært deltager. Noen kommentarer til refleksjonsnotat Å reflektere betyr å tenke etter eller tenke gjennom noe. Samtidig som en personlig refleksjon er av stor betydning for kompetanseutvikling. Heldigvis finnes det grep man kan ta for å effektivisere arbeidet.


Therese Sverdrup er doktorgradsstipendiat på NHH, og har gruppearbeid som fagfelt. Hun mener det ligger et stort forbedringspotensial hos studentene når det gjelder gruppearbeid. Generelt vil jeg si at studenter har lite kunnskap om hvordan de skal utnytte gruppens potensial.


Som ledd i psykiatripraksisen i modul skal du skrive et refleksjonsnotat om noe du har opplevd eller observert i praksisperioden. I praksisperioden er det mange inntrykk. Formålet med notatet er å få anledning til å tenke litt i dybden rundt en situasjon som har gjort inntrykk på deg.


I undervisningen diskuterer vi hverandres notater. Det er et viktig mål for studiet at dere som er. Du kan skrive om det du vil egentlig (jeg studerer ved nki og skal skrive refleksjonsnotat ved hver modul).


Vanligvis skriver jeg litt om hva jeg har lært, ting jeg har reagert på, ting jeg har problemer med. I en gruppeoppgave vil jo samarbeidet i gruppen være en naturlig ting å ta med i refleksjonsnotatet. HVA ER ET REFLEKSJONSNOTAT ? Velg tema som interesserer og engasjerer deg, det gir liv og inspirasjon til skriveprosessen.


Betegnelsen ”notat” brukes fordi du som studenten kan bearbeide disse ytterligere etter tilbakemeldingene fra. Arbeid rundt begrepsutvikling og andre aspekter i forbindelse med gruppearbeid Lagt inn av Thomas Warnemünde. Jan Frode Lindsø gjennomføre fjernundervisning selv, vil jeg nå ha noen hensiktsmessige verktøy som jeg ikke hadde før studiet. Det vil være flere erfaringer her jeg vil kunne dra nytte av i min jobb som lærer, både i det fysiske klasserommet og via nett. Vi er tre i gruppe Mirza, Zara og Nivin.


Gruppen valgte å lage felles Power Point som inneholder tre forskjellige ny vri oppgaver som vi har prøvd. Mirza sin ny vri oppgave handler om å prøve ny undervisningsmetode da han skal prøve den i februar. Han valgte pedagogisksol metode, gruppearbeid og Kahoot.


Hensikten med oppgaven er å bli godt kjent med taushetsplikten og følge, og respektere loven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg