mandag 3. september 2018

Blir ikke gravid deprimert

Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme.


Når man ikke er lykkelig med livet, har man en tendens til å falle inn i dårlige vaner. Dette er uvanene som kan gjøre vondt verre.

Er gravid i uke 2 og tror jeg var nær å bli utbrent før graviditeten. Med dette mener jeg at jeg jobbet langt over 1, var frivillig i lokalmiljøet, og samtidig tok en bachelor og mastergrad. De siste 2-årene har jeg aldri kjent noe overskud jeg har kjent at nå er det nok. At jeg bare har ikke mer å gi.


Vi vet ikke helt sikkert hvorfor noen blir deprimerte, men en depresjon er knyttet til endringer i hvordan hjernen fungerer. Hjernen sender signaler mellom nerveendingene ved hjelp av signalstoffer som kalles nevrotransmittere. Hvis du er deprimert , så kan noen av signalstoffene være ute av balanse og ikke virke slik de skal.


Jeg tenker at det er viktig at du ber om hjelp i svangerskapet for din depresjon slik at du kan få hjelp og behandling.

Det kan gjøre at diagnosen ikke blir stilt. Noen blir deprimerte fordi de har. Hei NH jeg er gravid i uke 3 og blir mer og mer deprimert. Kan jeg ta noe liknende nå?


Jeg har jobb, mann og barn og føler at jeg ikke strekker til noe. Det er ikke mye som gleder meg for tida! Du er ikke alene om å føle det slik og heller ikke unormal på noen måte. Men for å unngå at tristheten eller depresjonen tar overhånd er det viktig å komme følelsene dine i møte.


For det finnes hjelp å få. Jeg hadde blitt mye bedre og har vært frisk en god stund. Men nå føles det som om alt e. Ifølge legene er det ingenting feil med meg. Hos oss er mannlig faktor årsaken til at vi går gjennom assistert befruktning. Alle prøver som er tatt av meg ser fine ut.


Likevel blir jeg ikke gravid. Hva kan det være som vi overser?

Arbeidsledig og gravid - deprimert. Gravid og deprimert. Kvinner som bruker antidepressiva har vanligvis jevnlig kontakt med fastlegen, og det vil da være naturlig å diskutere et eventuelt svangerskap. Dersom en graviditet ikke er planlagt og du allerede står på behandling, avhenger hva du skal gjøre av hvor langt du er på vei når du finner ut av det, ifølge Furu.


Dersom du er syk eller trenger medisinsk hjelp av andre grunner, bør du oppsøke fastlegen. Ring 1når det er akutt og står om liv. Nei, men jeg heller skjønner meg ikke på folk som blir gravide når de ikke har fast jobb,.


Men graviditet er ikke alltid slik en lykkelig tid. Som et resultat av dette utvikler mange gravide kvinner depresjon i løpet av svangerskap. Depresjon kan være svært farlig under graviditet fordi den kan kompromittere både moren og babyen helse.


Lurer utrolig på hva jeg skal gjøre! Vi kjente hverandre på ungdomskolen, men har ikke snakket så mye siste år ca. Selv om støttesamtaler kan gi god effekt for mange, er det samtidig viktig å jobbe videre med integrering og gi tilbud om avlasting for kvinner som trenger det. Samfunnet vil tjene mye på at mor ikke blir så stresset at hun blir deprimert , sier hun. Via fastlege fikk jeg henvisning til psykolog, som ble en forferdelig treg og unødvendig prosess.


Følte ikke at jeg ble tatt alvorlig. Denne depresjonen og spesielt angsten har nå kommet tilbake, for to-tre mnd siden. Og denne gangen er jeg gravid. Føler dette burde taes opp med lege men frykter jeg ikke vil bli tatt særiøst.


Opplever du vanskeligheter med å bli gravid med nr 2? Når en kvinne som tidligere har vært gravid eller har fått barn ikke blir gravid på nytt etter å ha forsøkt aktivt i minst mnd. Skjønner godt frustrasjonen din. Det første du bør gjøre er å oppsøke hjelp hos en kvinnelig gynekolog med speisalisering i kvinnesykdommer og barnløshet, gjerne privat. Legen også sier hun ønsker for min del og at jeg skal bli gravid , og at det skal gå fint.


Men er så redd for hun kan sende bekymringsmelding om jeg en gang får barn. Helt teit av meg å tenke det da jeg ikke er gravid en gang. Men prøverør har gjort at jeg blir enda mer deprimert er det normalt ?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg