onsdag 25. april 2018

Vondt i brystet når jeg puster

Jeg har vondt i brystet når jeg puster inn og ut 29. Jeg klarer ikke å ligge på venstre side - det gjør veldig vondt. Har aldri hatt dette før og det har kommet i løpet av dagen i dag.


Tok smertestillende, men det hjalp ingenting. Dette høres ut som smerter i brystmuskulaturen.

Mellom ribbeina har vi mange små muskler som kan bli veldig stive og smertefulle, særlig ved stress når vi kanskje puster litt feil. SVAR: Hei Jente 1 og takk for at du skriver til ung. Brystsmerter er jo noe man stort sett skal ta på alvor. De farlige brystsmertene kommer som regel kastet på deg, sitter rett bak brystsmertene o. Bør jeg dra til legen? Har pustet inn bålrøyk og har vondt når jeg puster.


Har lurt på dette ganske lenge, mulig jeg kommer til bunns i det her. Den siste uken har jeg våknet om morgenen med vondt i brystet når jeg puster.

Forslag til hva det kan være? Det går bort utover morgenen, og jeg kjenner ingenting senere på dagen. Det er jo ikke særlig behagelig. Det kommer og går i litt perioder. Ingen andre reaksjoner fysisk som hjertet, puls, svette, etc.


Men, jeg har ikke hatt spesielt slike symptomer nå , og den gang hadde jeg ikke noe vondt i brystet. Jeg hadde lungebetennelse når jeg var ca. Jeg sliter ikke med angst eller depresjoner. Når jeg puster inn stikker det i ryggen og når jeg puster ut gjør det vondt i brystet. Har de siste ukene hostet mye, men de siste timene har det gjort vondt når jeg puster.


Har ikke vondt i halsen, bare når jeg hoster. Er dette tegn på lungebetennelse? Er generelt forkjølet også.


Nå har jeg plutselig vondt for å trekke pusten når jeg puster med brystet , ikke magen. Jeg vet at det ikke er uvanlig å ha smerter i brystet , -som ofte er muskler e. Innbiller meg at det er lungen eller nå.

Av og til får jeg så vondt på høyre side under puppen når jeg puster. Kan babyen klemme på lunga mi? Vondt i Ryggen når jeg Puster. Når vi puster så utvider brystkassen seg – og leddene i ryggen beveger seg.


Låsning i ribbeinsfestene er ofte årsaken til mekaniske pustesmerter. I går fikk jeg vondt i brystet , på venstre side, mellom to ribbein, like under der jeg tror hjertet er. Gjorde vondt når jeg pustet ut, og også når jeg beveget meg (vasket golvene). Trente på morgenen (styrketrening) - da var det ikke vondt , men det økte på utover dagen.


Sov godt i natt, men med. Når passasjer for luft smal, er tungpustethet resultatet. Nesten hver vinter har jeg denne hylinga i brystet når jeg puster. Ved astma er det vanlig at det er når en puster ut det er tungt og at det piper.


Mange er bekymret for at astmaen skal bli verre når de blir eldre. PEF er en veldig enkel målemetode ved astma, der man puster kraftig. Smerter i brystet er egentlig smerter i brystkassen, altså også smerter i ryggen, i siden og tildels i skuldrene.


Smerter nederst i brystet kan være vanskelig å avgrense fra mavesmerter. Hva kommer brystsmerter av? Både innenfor og i selve brystkassen finnes utallige nervetråder som sender et slags faresignal til hjernen når de blir.


Det føles ut som om det er selve brystet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg