tirsdag 28. mai 2019

Reker amming

Denne maten bør du unngå under amming. Du frykter kanskje jordbær, honning, løk, reker og skalldyr og mens du ammer? Les mer om amming og kosthold på Helsedirektoratets nettside. Kan det jeg spiser eller drikker gi magevondt hos barnet? Mange får høre at de ikke må spise for eksempel kål, løk, jordbær, reker eller drikke brus mens de ammer.


Reker amming

Men forskning har ikke vist noen sammenheng mellom disse matvarene og luft i magen hos barnet. Siterer fra Mat for spebarn utgitt av Statens råd for ernæring og fysisk aktivitet (s. 12): Fra et allergisynspunkt er det ikke holdepunkter for å anbefale spesielle kostråd til ammende. Det er bare noen få studier som viser en klar gevinst av et kosthold uten egg, fisk, erter, nøtter og skalldyr i ammeperioden, og etter seks måneders amming er det ingen dokumentasjon på at. Se om du kan spise reker , blåskjell og kamskjell i graviditeten.


Under graviditeten kan du spise nesten alt av skalldyr som reker , blåskjell, hummer, kreps og scampi. Det er likevel enkelte typer fisk og skalldyr du bør holde deg unna. Det har de heldigvis gått vekk fra nå. Du kan spise reker både når du er gravid og når du ammer. Hvis du er redd for allergiske reaksjoner hos barnet, er dette bare relevant når du ammer.


Uansett bør du være litt obs de føste gangene du spiser reker og ammer etterpå, ikke spis så mye føste gang, så får du et inntrykk om barnet reagerer. Før trodde man at reker og jordbær kunne gi barnet allergi dersom man spiste det når man. Jeg storkoste meg med reker i går, og har i dag masse vann i kroppen. Jeg visste at dette kom til å skje, så jeg er ikke engstelig.


Mamman min sa nemlig at hvis jeg skal ha reker på en stund så må jeg spise det nå. Man kan fint spise reker Det er mange som blander med amming. Pga allergier skal man være litt forsiktig med reker og jordbær da man ammer. Mamge som da blander de to tingene!


Reker amming

Går det greit at man spiser reker når man ammer? Jeg spiste reker når jeg amma, og det gikk veldig greit. Men babyser KAN visst nok være veeeeldig allergisk mot sjømat. Det er visst ikke noe mellomting, enten så er de det eller ikke.


Amming og reker - Kan jeg som ammer spise reker ? Du kan lese mer om amming i brosjyren Hvordan ammer du ditt barn fra. Kan man ikke spise reker nr man ammer? Jeg har prvd finne svar p dette overalt, eneste klare jeg finner er at matportalen ikke direkte frarder det i. Det er en fordel amme lengst mulig, men etterhvert blir babyen srs. Ammehjelpen Nr du ammer, har du behov for spise litt mer mat for tilfre de nringsstoffene som skilles ut i morsmelken. Har desverre mttet holde meg unna reker i somme pga amming.


Reker amming

Bivirkninger av å spise reker mens amming : En ammende baby kan noen ganger være allergisk mot mat som moren spiser. Er det noen son vet om det er ok å spise reker når man ammer? Barnet er måneder gammelt. Flge noen spesiell kost for forbygge allergi hos barna nr man ammer.


Reker og amming Babyverden Forum Kan jeg spise reker nr jeg ammer? Matforgiftninger kan vre skummelt nr man er gravid. Spis sunt og pass særlig på å få i deg rikelig kalsium- eller kalkholdige matvarer f. Sesamfrø inneholder utrolig mye kalsium, og kan blandes i brøddeig, grøt og kornblandinger.


Reker amming

Avokado renses og deles i terninger på ½ x ½ cm. Agurken skrelles og deles på langs og kjernehuset skrapes ut - deles i terninger på ½ x ½ cm. Bland sammen olivenolje og limesaft i en bolle - rekene vendes i blandingen og legges lagvis i en liten kopp - rekene må fylle hele koppen slik at det er lett å vende innholdet ut. Du kan med andre ord spise reker med god samvittighet, i hvert fall en gang i uka, men gjerne oftere også.


Du har rett i at reker er mager kost.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg