torsdag 13. desember 2018

Hvordan føles det å være gravid

Hvordan føles det å være gravid ? Både fysisk og psykisk. Ja, hvordan føles det å ha en baby inni magen? Ser for meg at det må være en helt rar følelse, ha noen inni kroppen.


Virker så koselig Jeg måtte desverre operere ut livmoren i tenårene, så får aldri oppleve det selv.

Vi har adoptert to skjøn. Høres ut som et fjortisspørsmål. Ikke at det overhodet aktuelt akkurat nå, men jeg lurer på hvordan det er å være gravid. Er magen skikkelig tung når man er ni måneder på vei for eksempel?


Må man liksom holde på den for ellers føler man at den skal trille. Dine bryster kan komme til at føles ømme og tunge, når du bliver gravid – også tidligt i graviditeten, længe før mælkeproduktionen for alvor går i gang. Tydelige blodårer og mørkere farve omkring brystvorten er også mulige tegn på graviditet.

Uansett hvordan disse riene kommer til å kjennes ut for deg som leser dette, så husk igjen på at rier er helt okay. Det er absolut ingenting galt i kroppen, selv om det kan kjennes både heftig og intenst når det står på. Meghan fortalte meg at å være gravid føles som å ha jetlag.


Hun sa at hun sto opp klokken 04. Connell til Express, og legger til: - Det er litt dobbelt opp for henne, da hun har både babyen og jetlag å tenke på. Ingen vet nøyaktig hvordan barnet opplever fødselen, men vi vet at det er en tøff reise. Helt normalt det der, og ikke stygt. Naturlig, og ikke minst dine helt unike linjer.


Hei jeg sitter her i drømme og lykkerus etter å få til å bli gravid etter slitsome år med prøving og feiling. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme.


Det å være gravid skal ikke regnes for å være sykdom. Men det kan likevel være en stor belastning - både fysisk og psykisk. Derfor har gravide kvinner og den gravides familie alltid behov for ekstra oppmerksomhet og støtte.


Det sier seg selv at den fysiske belastningen innimellom kan være tyngende for den gravide. En del kvinner kan fortsatt være plaget lang tid etter fødselen, men for de fleste går dette over av seg selv i løpet av den første tiden etter at de har født.

Uke Fra rundt svangerskapsuke blir babyens bevegelser tydeligere og det kan være mulig å kjenne dem fra utsiden. Nå kan partneren og eventuelle søsken begynne å kjenne at babyen sparker. Mittelschmerz kan føles på den ene siden en måned og bytte til motsatt side neste måne eller det kan føles på samme side i flere måneder etter hverandre.


Det varer vanligvis i bare noen få minutter, men det kan vare lenger, muligens så lenge som 24–timer, og kan være en skarp, krampaktig, særegen smerte. Bli hjemme så lenge det føles trygt. Mange blivende mødre foretrekker å være hjemme inntil riene blir mer intense – da vil man som oftest ha en jordmor som støtte. Andre kvinner vil helst komme seg fortest mulig til sykehuset. Dette er individuelt og kan variere – og ingenting er riktig eller feil!


Jeg har tideligere vært plaget av kvalme, trøtthet, svimmelhet, og treg mage. Men nå føler jeg meg i tipp topp form. Jeg føler meg rett og slett ikke gravid på en måte. Jeg vet jo at jeg er det , er i uke 11.


Lurer du på om du er gravid ? Ta Clearblue-quizen for å se om symptomene dine kan være en tidlig indikator på graviditet. Er du fortsatt usikker? Da kan det hende du er gravid. Det voksende fosteret trenger oksygen, noe som gjør at det blir litt mindre igjen til deg. Hvis det å ta på bh-en føles som mild tortur om morgenen, og du synes å se at brystene har vokst litt, kan det være et tidlig tegn på graviditet.


Hvis du faktisk er gravid , er dette nemlig ikke. Det er lett å la seg forbløffe over svangerskap og fødsel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg