torsdag 27. desember 2018

Hvilken uke er jeg i gravid

Rask og trygg leveranse. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Finn laveste nettpris her.


Man er gravid i snitt i 2dager, eller uker og tre dager, eller ni måneder eller tre trimestre.

Ukene regnes som vanlige kalenderuker og følger så ledes ikke kalendermånedene. Trimestrene følger ukene, som om de var måneder. Når det gjelder hvilken uke man er i så skiller vi mellom fullgåtte uker og påbegynte uker. Hvordan regner vi ut graviditetslengden?


Som utgangspunkt i vår guide gravid – uke for uke har vi gjennomgående utgått fra siste menstruasjons første dag. I virkelighetet inntreffer selve befruktningen omtrent dager senere, hvilken betyr at man ikke er gravid de første dagene av graviditeten. Er det en spire i magen? Når kan jeg finne ut om jeg er gravid ?

Den greieste måten å få svar på er ved å ta en graviditetstest som dere kan kjøpe på apoteket. Hei noen Var hos fastlege den April og sa jeg hadde tatt test som var positiv. Han spurte etter siste mens første dag som han skal og jeg sier januar.


Legger jeg inn samme dag her få. Er jeg da i mors uke eller uke 7? Poenget er at den uka du har mensen er uke 1. Akkurat som når man er nyfødt er man år gammel, men i sitt første leveår. En måte å bli sikker på om du er gravid , er ved å ta en graviditetstest.


Du behøver ikke en gang å vente til uteblitt menstruasjon før du tar en test, da Clearblue graviditetstest – Tidlig Deteksjon kan brukes opptil dager før uteblitt menstruasjon1. Jeg har vært litt småbekymret etter at jeg var veldig dårlig de første 2-mnd med svangerskapskvalme, for så å gå til å ikke føle meg gravid i det hele tatt. Jeg har blitt fulgt opp av legen som har skjønt at jeg er nervøs og bekymret, fikk beskjed om at alt var i ordren og at HCGen min var normal i forhold til hvilken uke jeg var i. Men noen merker lite til graviditeten, eller forstår ikke at det er det som skjer. Hvilken uke gravid er jeg i. Oslo jordmor- og ultralydklinikk.


Er uke og nå er jeg ganske lei #128584; Stor mage, andpusten, ingenting av klær passer, hvertfall gått opp str (xs til m) så har lyst å handle inn alt nytt, men tørr ikke da det ikke er lenge til fødsel #128556; Aner ikke hvordan kroppen blir etterpå, så sprader for det meste i mannens boxer og bruker amm. Jeg tror jeg er i uke 5- ikke sikker for husker ikke når jeg hadde mens. Kan en tenke noe om hvor langt jeg er på vei ut fra gravidtestene?

Tok en i forigårs og i går og de var positive! En annen ting, er det noe hormonelt som skjer så tidlig el. Se det aktuelle ukenummeret og oversett mellom ukenumre og datoer p. Allerede da du ble gravid , begynte kroppen forberedelsene til en fødsel, men det er først nå at mange er i stand til å kjenne dette på kroppen. Livmoren presser på urinblæren og gjør at du må på do oftere.


Evnen til å holde igjen urin reduseres også betraktelig. Det er derfor ikke uvanlig at gravide opplever urinlekkasje. Tenkte det kunne være litt spennende å følge med hverandre hvilke symptomer vi har. Gravide med blodtypen Rhesus negativ vil få tilbud om en blodprøve for å se hvilken Rhesus fosteret har.


Det gjøres for å unngå senere komplikasjoner hos barnet. Ved påvisning av et RhD-positivt foster hos en RhD-negativ gravid , gis det tilbud om forebyggende behandling i svangerskapet og etter fødselen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg