mandag 10. desember 2018

Gravid spotting

Er du mer enn uker gravid , og blør mer enn bare spotting (rosa på papiret eller en liten dråpe i trusa), skal du alltid ta kontakt med fødestedet. Blør du mer enn en dråpe skal blødningen sjekkes. Det er viktig å få avklart hva som er årsaken.


I morgen eller onsdag skal jeg ha mensen. Blødning under graviditeten deles inn i tidlige blødninger fram til uke 1 og sene blødninger fra starten av uke 13. Det kan være mange ulike årsaker til blødninger.

Da tok jeg en test igjen nettopp, og den var litt sterkere enn i går, så da tar jeg sjansen på å sier at jeg er gravid Er på dpo, håper streken blir sterkere for hver dag som går Spottingen slutta heldigvis i går kveld. Med de andre tre har jeg aldri hatt spotting , men denne gangen har jeg det. Synes jo altid at jeg har hørt at det ikke er farlig, men legen anbefalte meg å kutte ned på trening fordi jeg spottet etter trening. Men nå spotter jeg likevel, selv om jeg ikke har trent på en uke. Her finner du informasjon om graviditeten uke for uke, svangerskapskontrollene, vanlige plager og hva du bør passe på som gravid.


Svak positiv billigstrimmel på onsdag (får alltid svake streker på dem), IKM torsdag med spotting , positiv CB på fredag med blødning. Blødde lett fredag formiddag, så middels fredag ettermiddag og kveld. Sv: Spotting dager før IKM det kan være et tegn på at du er gravid , men det kan også være påbegynnende mens.


Krysser fingrene for deg og håper det er et tegn på en tidlig graviditet.

Nå må jeg bare spør. Noen som vanligvis spotter 2-dager før mens, som har blitt gravid ? Ikke nødvendigvis spottet da de ble gravide, men som vanligvis gjør det før TR dukker opp? Rask og trygg leveranse. Billig, sikker og rask graviditetstest.


Kjøp nå, test deg hjemme. Hei Jeg er en jente på år, gift og ønsker å bli gravid. Frem til nå har vi brukt kondom. Jeg har gått på p-piller ca.


I nesten ett år har jeg tidvis hatt b. Tidlige svangerskapskomplikasjoner. Aktuelt hos kvinner i fertil alder og inntil ett år etter menopause hos kvinner under år. Svangerskapet er ikke nødvendigvis erkjent og må vurderes ved samtidig tretthet, brystspreng, hyppig vannlating også om natten, uteblitt menstruasjon, eventuelt kvalme. Vi er prøvere i pp4.


Er et noen som har opplevd å spotte endel før IKM, og har vært gravid ? Skal også sies at jeg ikke har hatt noe smerter etc i magen, men ømme p. Jeg er nå gravid for første gang og er kommet til uke 8. Det som bekymrer meg er at når jeg var på toalettet i går kveld kom det dryppende dråper fra skjeden som var brun. Når jeg tørket meg etterpå var det også en lysebrun væske på papiret.

Denne brunaktige væsken kommer også i dag. Hvis du er gravid og tror at du har normal spotting , nevne det til legen din ved neste besøk. Hvis du føler deg som om nivået av blødning er ikke normal, ring din lege. Den kan gjerne bli litt tykkere og seigere enn når man ikke er gravid. Er utfloden økt og illeluktende ved graviditet, eller om fargen endres til brun, grønn, rosa eller gul, bør du ta det opp med jordmoren eller legen din.


Og det er helt vanlig at det tar mange år. Det tar i snitt år for ofte å stå frem. Jeg gjorde det etter nesten ti år og han ble dømt! Sv: IKM idag, spotting og slim.


Glemte også å ta med at for en uke siden, sånn ca begynte jeg å få litt småslim, mye utflod. Men ikke så mye slim som nå, nå var det mye. Allerede i uke kan mange oppleve symptomer på at de er gravide. Dette skyldes hormonendringer som må til for at ikke livmorveggen skal støte fra seg celleklumpen som fester seg til den.


Noen kan oppleve småblødninger når embryoet fester seg, såkalt spotting eller festeblødninger. Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Lodd for hva? Litt flaut å sende barnet mitt på loddsalg når det ikke står hva pengene skal gå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg