onsdag 19. desember 2018

Cupcakes uten melk

Melange uten melk og salt. Ha i vann og smeltet melkefritt smør, rør forsiktig inn. Sikt så inn mel, bakepulver og vaniljesukker (Kakao).


Vanilje og rom med hvit sjokoladefrosting og sjokoladecupcakes med flaksalt og chili er deilig! Alt for ofte må vi med matallergi gå pent forbi, men hjemme kan vi mumse og kose oss med disse lekre små herlighetene, hvis vi bare lager de selv. Lettvinte muffins er små, SUPERGODE muffins, som er SUPERRASKE å lage.

Deigen skal bare røres sammen med en sleiv, og etter minutters steking er muffinsene klare! Du kan tilsette smak etter ønske. Oppskriften gir stk. Velkommen til mitt søte kakeparadis!


Jeg har bakt og samlet kakeoppskrifter hele livet. Her på Det søte liv viser jeg deg samlingen min med bakst og deilige kaker i alle slags varianter, lekker konfekt og nydelige desserter. Cupcakes uten gluten og melk med deilig smak av vanilje, toppet med lys sjokoladesmørkrem – kan det friste?


Cupcakes og muffins er ikke det samme nei, cupcakes er orginalt sett litt mindre en muffins, den er også søtere, lettere og luftig og har en eller anna form av frosting på, i cupcakes kan du blandre masse forskjellige smaker også.

Tag: cupcakes uten egg og melk. Her finner du mange matoppskrifter :) Endel av oppskriftene er også uten egg og melk. Eldstemann har allergi mot egg og melk og jeg har brukt mye tid på å finne ut av hvilke typer mat han kan spise som han vil ha. Scroll deg nedover siden og la deg selv bli inspirert. Denne er kjempegrei, og uten egg.


Det er faktisk ganske mange som ikke tåler gluten, har laktoseintoleranse. Jeg vet mange synes det kan være vanskelig å finne ting man kan servere dem, men her er et alternativ som de fleste tåler, med mindre man ikke tåler egg. Ved å bytte ut vanlig mel med glutenfritt mel og bruke margarin uten melk er de svært allergivennelig. Forskjellen mellom cupcakes og muffins er at muffins er et bakverk i porsjonsform, mens cupcake er en kake i porsjonsform.


Rør i smeltet smør blandet med melk. Jeg skal bake cupcakes til en sammenkomst. Problemet er at hovedpersonen ikke kan ha melk. Så da lurer jeg på om jeg skal erstatte vanlig melk med soyamelk, men kan den piskes?


På forhånd tusen takk. Stek kakene på midterste rille i stekeovnen på 1°C i ca. Bland sammen det tørre til frostingen. Tilsett helmelk og eventuelt konditorfarge.

Disse næringsstoffene får du fra melk Melk inneholder viktige næringsstoffer, blant annet jo kalsium, fosfor, B-vitaminer (vitamin Bog B12) og proteiner. Myndighetene anbefaler et daglig inntak. Med det menes porsjoner. Smelt den hvite sjokoladen.


La den avkjøle seg. Pisk smør og melis hvitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg