mandag 3. april 2017

Slutte å amme brystspreng

Du kan amme så lenge du vil. Heng deg derfor ikke opp i en bestemt alder, men lytt til dine egne behov og ønsker. Mange ser ingen annen utvei enn å slutte – selv om de egentlig vil amme – fordi de ikke har fått tilstrekkelig støtte og veiledning ved ammeproblemer. Unngå brystspreng - Hvis avvenningen blir for brå, vil mor kunne oppleve brystspreng. Forebygg dette ved å amme på starten av måltidet, men kun til man ikke har brystspreng lenger, sier Høgseth.


Når slutte å amme ? Ofte blir de større barna mer nysgjerrig på omgivelsene og mindre opptatt av brystet. Da er det desto enklere å stoppe ammingen. Mor kan også bli lei av å amme , eller synes at det er ubehagelig.


Uansett grunn er det viktig å ta hensyn til barnet. Slutte å amme før seks måneder. Hvis du føler at du ikke kan fortsette å amme frem til seksmånedersmerket og vil prøve mammastyrt avvenning, kan du begynne med å kutte ut én amming om dagen og erstatte den med en flaske med morsmelkerstatning.


Start helst med matingen midt på dagen. Jeg skal slutte å amme. Hvordan får jeg ned melkeproduksjonen? Brystspreng er vanlig når melken kommer for fullt, vanligvis 2. Det beste du kan gjøre for å lindre brystsprengen er å amme ofte.


Derfor vil jeg slutte , det er egentlig veldig egoistiske grunner bare til at jeg vil slutte. Her finner du alt du lurer på om amming Mat og drikke når du ammer, test av amme -bh, morsmelkerstatning, video av ammeteknikker og hvordan du slutter å amme. Barn sover først en min med påfølgende min sykel, dette utgjør timer og resulterer spesielt i amme behov kl 0 og for de som legges på kvelden.


Da vil hun hele tida forsøke å mase seg til pupp, fordi hun vet at hun av og til er heldig. Med førstemann tok det to uker før jeg ikke lenger kjente brystspreng. Med andremann gikk det bare et par dager. Det er bedre å slutte helt konsekvent. Det har vært problemer med at melken strømmer for kraftig, og babyen har da ikke villet ta brystet i det hele tatt.


Så har det blitt utdrivningsrefleksen som har blitt veeeldig treg, og babyen har da også blitt utålmodig. Gi eller motta råd om amming, flaskemating eller barnemat. Her møter du andre kvinner som har erfaring med amming eller har gitt barnet flaske.


Det kan virke som om smertene er værst i det melka begynner å renne, men har vondt ellers også. Leste litt på nett om at det kan være utdrivningssmerter, og det kan godt stemme. Gutten min har nå blitt mnd og jeg kunne tenke meg å slutte med nattamming for å legge han på eget rom og få bedre nattesøvn.


Han ammes i 21-tiden og legges og så igjen 3-tiden, i 6-tiden. Men problemet er at hvis jeg drøyer det for lenge med å gi han pupp på natten får jeg melkespreng. Driv å vurderer det. Amming gir store gevinster for mor og barn. Kvifor er det bra å amme ? Men du bør fortsatt amme selv om du røyker eller bruker snus.


Dette fordi morsmelken er så verdifull, og helseeffektene ved amming er så store og viktige. Hvis du ikke greier å slutte helt, bør du røyke eller snuse så lite som mulig. La det gå lengst mulig tid mellom tobakksbruk og amming.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg