tirsdag 18. april 2017

Forslag til frokost

Frokost er dagens første måltid etter en natts søvn. Kroppen har vært på lavgir og trenger energi for å komme i gang med dagens gjøremål. Frokosten trenger ikke være stor og ta lang ti men bør innholde nok energi til kroppen frem til lunsj. Her er gode forslag til hva du kan servere til frokost.


Oppskrifter på saftige brød og rundstykker, smoothies og masse annet godt som gir deg en god start på dagen. Uanset om man spiser frokost derhjemme, eller man skal have madpakke med på arbejde, eller skal spise frokosten derhjemme i hverdage, ferie og weekender, så er det rart at få noget sundt og lækkert at spise midt på dagen.

Ved å tilsette melk i teen vil den inneholde flere næringsstoffer og gi deg en bedre start på dagen. Melk er en god kilde til verdifulle næringsstoffer som kalsium, jod og proteiner av høy kvalitet. Litt melk til frokost er derfor bedre enn ingenting! Hvad end du skal sammensætte en lækker frokostmenu til dine gæster eller du bare mangler inspiration til en simpel frokost en helt almindelig hverdag, så er du landet det rette sted. Vi har nemlig samlet en række opskrifter på retter, der alle egner sig godt til frokost.


Så skal du bare vælge det, du har mest lyst til at smage! Frokosten setter deg i stand til å skru opp energiforbruket, poengterer Arsky. Ifølge ernæringsfysiolog Gåsland spiller det ikke så stor rolle hva slags type arbeid eller aktivitet du bedriver dagen med i forhold til valg av frokost.

I dette innlegget har eg samla forslag til sunne, enkle tips til kva man kan ta med seg i matpakken. LOMPERWRAPS MED GODT PÅLEGG – og masse grønnsaker som tilbehør. Pakk lompene inn i folie og dei smaker ferskt og godt til lunsj.


Spis fisk til middag to til tre ganger i uken. Varier mellom fet fisk (laks, ørret, sil makrell, kveite) og mager fisk (torsk, sei, lyr). Frossen fisk er like bra som fersk. Velg fortrinnsvis hvitt kjøtt, rent kjøtt og magre kjøttprodukter med lite salt.


Begrens mengden rødt kjøtt og bearbeidede produkter av rødt kjøtt til 5gram. For at komme til opskrifterne, skal du klikke på enten overskrift eller billede. Nemme og lækre kolde retter – til frokost eller forret: Tunmousse med rejer og citron: Kan jeg lokke dig til at lege lidt med husblas, så venter der dig en lækkerbisken til dig og dine gæster.


Lune, kolde, ”lette”, sunde eller nemme frokostretter. Frokosten kan nydes i mange sammenhænge, og vi har her samlet lækre opskrifter, så du kan få ideer til , hvad du skal servere for dine frokost -gæster eller give børnene med på madpakken. Bacon, frokostblandinger. Kontakt oss Ofte stilte. Som regel spiser jeg en grov brødskive til frokost med kokt egg (uten smør og eggeplomme.


Liker ikke plomma). Er heller ikke så sulten om morningen, men føler jeg må få i meg noe. Men er litt lei av dette, og trenger litt variasjon.

Har dere noen forslag til noe annet jeg kan spise enn dette som. Fire forslag til sunn frokost Perfekt frokost til mosjon, hjernen, energien og metthetsfølelsen. Har du noen forslag til hva jeg kan spise til frokost - lunsj osv, noe som er godt, men samtidig sunt ? Hvor mye bør jeg trene, hva bør jeg spise, hvor mye bør jeg spise, og hvor ofte kan jeg spise søtsaker slik at jeg får et sunt kosthold ? Svaret er nei, frokosten er ikke viktigere enn dagens øvrige måltider.


Det viktige er altså ikke om du spiser frokost eller ikke. Men hva består en sunn frokost av? Tre forslag til en sunn frokost 1. Når det kommer til denne aromatiske smurninga på skiva – se etter Synnøve Finden sitt smør “Smøremyk Rapskokos” i matbutikkene. Noen butikker fører også Nutana-smør, Finner du det ikke, har de fleste helsekostbutikker alternativer, eller du kan bestille fra nettbutikker. Sunn OG kreativ matpakke.


Høres det uoppnåelig ut? Her er sunne forslag og mer enn oppskrifter på nistemat enten det er i matpakke eller i matboks, til voksne eller barn, til skolemat eller jobblunsj. Kristiansand må ha frokost og kaffe hver morgen for å våkne ordentlig. Ikke bare blir det en god start på dagen, hun holder seg mett til lunsj og syntes det er enklere å regulere måltidene.


Jeg prioriterer å stå opp litt før jeg egentlig må så jeg har tid til å lage og spise en ordentlig frokost. Forslag til alternativer til de ulike måltidene. Havregryn, müsli, frokostblandinger (uten sukker) som toppes med nøtter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg