onsdag 21. november 2018

Svetteutslett baby

Check out For The Baby. Varmeutslett, miliaria, er ikke noe som bare forekommer hos spedbarn. Selv om det er mest vanlig hos spedbarn, så forekommer varmeutslett hos opptil en tredel av voksne som lever i tropisk klima, og det kan sjenere enhver i varmt, fuktig vær. Ved varmeutslett oppstår enten overflatiske, små blemmer med blankt innhold (som ser ut som små, blanke prikker), eller så får man røde nupper eller bittesmå røde kuler i huden.


Den beste behandlingen ved varmeutslett er å kjøle ned huden. Like fullt kan det være både plagsomt og irriterende. Spedbarn rammes spesielt ofte, men også større barn og voksne kan få varmeutslett. Svetteutslett baby men mange voksne er ogs plaget. Utslettet kan vre del av en barnesykdom, et ledd i en barnesykdom eller det kan vre et eksem.


Helseguide: Slik finner du ut hvorfor babyen eller barnet har ftt utslett p kroppen. Hei Jeg har en liten gutt som har fått disse prikkene på overkroppen, øvre rygg og overarmer de siste dagene da det har vært så varmt ! Formen hans er fin ellers, ingen feber eller noe. I tillegg, epler har høye mengder kalium, kalsium og vitamin A, C og E. Legebehandling er sjeldent nødvendig. Ta kontakt med lege dersom du eller barnet ditt har symptomer som varer lengre enn tre til fire dager, eller hvis utslettet forverres eller det er tegn på infeksjon. Skyll baby i kaldt vann hvis tidligere forsøk på å ikke lindre utslett og ikke kjøle barnet.


Temperaturen bør være ca grader Fahrenheit. Vann som er for kaldt er ikke anbefalt for babyer. En lege bør kalles hvis utslettet ikke falmer innen en uke eller babyens kroppstemperatur ikke kommer ned.


Går på medisiner som gjør at jeg svetter helt sinnsykt! Og i dag oppdaget jeg utslett, og det svir og klør(er ikke sopp, ennå iallefall). Jeg kommer meg ikke til et apotek før mandag, så er det noen som har lure tips som kan brukes i mellomtiden?


Akkurat nå sitter jeg med servietter under. Min sønn hadde også slikt da han var baby , og det forsvant av seg selv Husker bare ikke nårtid. Blir det slik som i fjor hadde vi grader ute den november så har jeg ville nok ikke strikket i ull. Jeg hadde en varm baby sist da og kunne ikke bruke mye varme klær på han i det hele tatt da han svettet seg ut.


Støv baby pulver i henhold til brystene dine. Det er flere ulike behandlingstilbud. Pulveret vil kjøle ned området og absorberer fuktighet som dannes.


Hvis fuktighet ikke er lov til å akkumulere, vil varmeutslett til slutt forsvinne. Unngå å sove med en underwire BH. I stedet, bruk en løstsittende bomull T-skjorte til sengs før varmeutslett i henhold brystene går bort.


De siste fire år har jeg hatt utslett og kløe under brystene. Det kom etter at jeg fødte barn og la på meg, slik at brystene mine begynte å henge. Jeg kan heller ikke gå med BH da det blir mye verre da.


Min lege sider det er en blanding mellom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg