torsdag 7. juni 2018

Stor mage tidlig i svangerskapet

Brukere har fått hjelp mot bl. Finn laveste nettpris her. TIDLIG STOR GRAVIDMAGE. Allerede i uke kom det en synlig gravid mage , slik jeg er vant til at det gjør på meg. Kroppen min har nemlig fått stor mage veldig tidlig i hvert eneste svangerskap og i løpet av graviditeten blir den så stor at det ser ut som jeg venter tvillinger, selv om jeg kun venter én.


Som kan skape undige bekymringer resten av svangerskapet , lenge etter at sykdom er avkreftet.

Jeg begynte tidlig i svangerskapet mistenke at barnet ville bli stort. I starten av svangerskapet fr mange kvinner oppblst mage og mageknip. Er gravi ikke s stor mage enda (uke men likevel vanskelig vite hva). Jeg er førstegangs og fikk mage tidlig. Begynte å tydelig vises uke 1 og føler meg stor nå.


Nå skal det sies at jeg er spinkel og liten i kroppen fra før, så et sted må jo ting gjøre av seg har lagt på meg 4-kilo siden startvekt, og gikk veldig ned til å begynne med. Det ble full klaff på første prøverørsforsøk for Ann-Jeanett. Men starten på svangerskapet ble vanskeligere enn forventet.


På under ei uke gikk hun opp kilo, og flere liter væske samlet seg i buken.

I svangerskapet strekkes magemusklene for å sørge for mer plass til det voksende fosteret. Tidlig i svangerskapet kan tegnene på en separasjon av magemusklene være at man ser ekstra hud og bløtvev foran på magen. Senere kan man ofte se at toppen av livmoren buler ut gjennom bukveggen. Den andre faktoren som gir utslag for hvor stor og synlig magen blir er babyens størrelse. En liten baby gir naturlig nok en mindre mage enn en stor baby.


Mye fostervann vil også kunne gi en godt synlig mage. Hvis lege eller jordmor mistenker at du har mer fostervann enn normalt, henvises du til ultralydundersøkelse. Er i tilegg litt oppblåst da:) Men når er d normalt at den begynner å vises?


Hvordan er det med dere andre her? Trodde det tok litt tid før det ble l. Uke 5:Mensen har ikke kommet og du føler deg kanskje litt trøtt og kvalm. Mange opplever stikninger og ubehag nederst i magen og noen må tisse ofte fordi livmoren tar mer plass.


Knøttet er nå mm langt, hjertet har begynt å slå og anlegget for organene legges. Treg mage kan forverre problemene hvis du har hemoroider fordi kraftig trykking ved toalettbesøk kan føre til større utposninger. Ved hard avføring kan blodårene sprekke opp litt slik at det kommer blod sammen med avføringen.


Fordi hard avføring kan forverre problemet, er rådene for å avhjelpe problemet i hovedsak de samme som ved treg. Og samtidig kjefter jeg på meg selv for å ta meg nær at noen synes jeg har stor mage. For hva så om magen er stor ?

Den har et lite menneske inne i seg. Oppblåst mage og gravid. Jordmor Tonje Wessel Rummelhoff fra det nettbaserte fødselsforberedende kurset En god fødsel, forklarer at diaré og løs mage oftest forekommer mot siste del av svangerskapet. Mange gravide har drukket alkohol tidlig i svangerskapet , før de visste om graviditeten.


Slik kan det påvirke babyen å drikke alkohol som gravid. Jeg får kynnere etter å ha gått inntil 1-2meter. Jeg blir svært tungpustet og må sette meg ned. Det føles som om jeg kan svime av, dersom jeg ikke setter meg. Kynnerene går over med en gang jeg setter meg.


Legen kunne ikke forklare meg hvorfor jeg har det slik så tidlig i svangerskapet og hvorfor jeg har så stor mage. Første gang jeg prøver meg på forumet her. Mange positive effekter av trening under svangerskapet.


At du i tillegg trener styrke og utholdenhet er veldig positivt, og du vil gjennom svangerskapet få mange positive effekter av denne treningen. Dette kan du lese mer om her! Det å få en stor mage tidlig i svangerskapet gjør hele graviditeten mer virkelig, enn om den var flat.


Bruk derfor denne tiden til å bli vant til magen, snakke til magen og eventuelt stryk og kos med magen din. Det er jo inni der babyen din befinner seg ️.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg