søndag 24. januar 2016

Diare og gravid

Diare og gravid

Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Det er lett å la seg forbløffe over svangerskap og fødsel. Vi har samlet noen av de faktaene som fascinerer, forundrer og forbløffer oss mest.


Diare og gravid

Sjekk også med lege om eventuelt vitamintilskudd og annet kan byttes ut, sier Michelsen. Andre årsaker til diaré Har du utelukket nye vitaminer og infeksjoner, har Michelsen noen tanker om hva det kan være. Man har litt annerledes fordøyelse når man er gravid , så det kan veksle veldig mye mellom å ha diaré og være forstoppet. Sv: diare ved graviditet.


Bare at eg har motsatt av deg, og no begynnte eg på pencillin som gjør at man får enda hardere mage så no går eg på ido-form. Ellers tar eg meg litt Duphalac innimellom, kjøpte den da jeg hadde født førstemann, pga jeg ikke klarte å gå på do etter fødselen. Jeg har slitt med løs mage i mange mange år pga nervøs tarm. Når en er gravid kan jeg ikke ta de tablettene jeg vanligvis gjør men det som jeg gjør er at jeg tar en spiseskje med potetmel og blander det med ca 2-dl med vann å drikker det.


Det setter seg som en liten propp i tarmen å funker som bare det pluss at det er helt ufarlig! Hvor vanlig er det å få treg mage når man er gravid ? Treg mage og forstoppelse er en vanlig plage i graviditeten, svært mange gravide opplever dette. Mellom til prosent av alle gravide opplever forstoppelse.


Dette er høyere enn forekomsten hos ikke- gravide kvinner på samme alder som til sammenligning er. Vet ikke om det er vanlig, men hadde diare periodevis i flere uker i forrige sv. Mistet uke 1 da gav det seg.


Nå er jeg gravid uke 10. Har hatt mye diare inntil det gav seg for 1-uker siden. Kan få tak nå også, men sjeldnere. Den trygge siden om svangerskap fødsel gravid gravide uke til uke termin jordmor spørsmål svar fødsel eggløsning assistert befruktning barnløshet bekkenløsning amming sex og mye mer altformamma.


SVAR: Hei Ja, hvis en kaster opp eller har diare etter at en tok p-pillen, vil dette kunne nedsette effekten av p-pillen. Dvs at det da kan hende at den ikke virker beskyttende, og en kan bli gravid. Sykdomsmønster og klinisk bilde er annerledes hos små barn og svært gamle. Hos gravide forskyves abdominalorganene, og smertelokalisasjonen kan være atypisk, se magesmerter i svangerskapet. Det er ofte vanskelig å stille en spesifikk diagnose basert på anamnese og klinisk undersøkelse.


Diare og gravid

Noen virus gir først og fremst kvalme og oppkast, andre gir hovedsakelig diaré - det vanligste er likevel en kombinasjon. Alle artikler i NEL og på NHI. Det er også forskjeller mellom de ulike typene virus i tiden det tar fra en blir smittet til sykdommen bryter ut (inkubasjonstiden).


I de fleste tilfellene tar det 2-dager, men både lengre og kortere intervall forekommer. Jeg er gravid , og er på ferie i et sydlig lan og har fått den sedvanlige diareen pga de uvante bakteriene, men har ingen andre symptomer. Nå lurer jeg på hvorvidt jeg bør bekymre meg, eller bare vente til det går over. Er gravid jeg:-) På første forsøk! Har vært og bestilt meg legetime og greier!


Tror derimot ikke magen min syntes det var så stas å bli gravid ! Har siden rett før IKM hatt forferdelig mageknip mange ganger om dagen, og mye av natten, og har fått diare. Mange forveksler også tegn på at det faktisk er menstruasjonen som kommer og ikke at man er gravid. Det er klart at har man et sterkt ønske om å bli gravid og hele tiden tror man er det, så tenker jeg at det er naturlig at man leter etter tegn. Forstoppelse og treg mage er en vanlig plage hos gravide. Det er en rekke ting du kan gjøre for å forebygge forstoppelse, blant annet å være fysisk aktiv, drikke rikelig med vann og spise fiberrik mat.


Dersom forebyggende tiltak ikke er nok, finnes det legemidler mot forstoppelse gravide kan bruke. Gravid for andre gang3. Fra uke - uke hadde jeg diare.


Diare og gravid

Helt normalt og så lenge man spiser og drikker så skal det går helt bra. Kosthol og hva som kan spises og ikke i svangerskapet, er det legen får flest spørsmål om. Ellers er magesmerter en annen vanlig bekymring.


Når gir kvalme og oppkast grunn til å ringe legen sin? Akutt oppstått kvalme og oppkast kan skyldes en infeksjon i mage-tarm-kanalen. Dette går som regel raskt over, men har man mistet mye væske og er medtatt bør man kontakte lege.


Ikke sjelden er kvalme første tegn på at man har blitt gravid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg