fredag 15. januar 2016

Amming pumping

Pumping av morsmelk. Noen pumper seg fordi barnet er født for tidlig, er sugesvakt eller ikke greier å ta brystet. Andre pumper fordi de skal være borte fra barnet, eller fordi de har sår eller smerter som gjør ammingen vanskelig. Et lite barn er helt avhengig av å få tilført mat, om det er morsmelk fra mor eller morsmelk tilskudd fra flaske.


Amming pumping

En brystpumpe er kjekt å ha. Vi gir gratis informasjon, veiledning og støtte ved spørsmål omkring amming og morsmelk. Er pumping like effektivt som amming når det gjelder vektreduksjon etter fødsel?


Finn ut hvordan du kan velge den beste brystpumpen for dine behov og din livsstil, fordelene ved dobbeltpumping og håndfri pumping , og hvordan du oppbevarer, fryser og tiner brystmelken. Vedr pumping : Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg skal si det, men – det å pumpe er unntaket, det er ikke regelen. Jeg har fire barn, jeg kjøpte ikke pumpe før til nr tre, da fordi jeg begynte å jobbe da han var tre mnd. Til barn nr fire har jeg pumpet en gang, og nå er hun godt over året. Ammingen går som regel HELT greit UTEN pumping ! Har en liten pike på uker, som ikke går opp i vekt.


Amming pumping

Hun gikk opp 80g på uker. Helsestajonen ba meg gå over på erstatning. Men jeg vil at hun skal få litt av min mat, helst bryst på natten. Hvor ofte bør jeg pumpe for at jeg forsatt beholder nok til natten?


Eventuelt legg på varme og deretter hyppig amming eller pumping med forsiktig stryking over brystet under tømming, også om natten. Varier ammestillinger og optimaliser ammestilling og dietak. Noen tilstoppinger kan ta flere dager før de er borte, men skal gradvis reduseres i størrelse. Det er med andre ord ingen grunn til å være redd for å få for lite melk dersom du må gå fra amming til pumping , enten fast eller for en periode. Mange for tidlig fødte barn, barn som har svak sugeevne eller barn som har hatt en tøff start på livet på grunn av sykdom, kan ha problemer med ammingen.


Amming pumping

Silje og Vaniljebollene skrev: Det var visst slik at man i mange hus som hadde brent ne hadde man funnet uskadde versjoner av disse bildene. Medela Starter Kit- et perfekt sett for å komme i gang me og å vedlikeholde ammingen. Startkitet inneholder alt du trenger uansett om du ammer eller pumper. Her får du både oppbevaringsflasker, produkter for å beskytte brystene i ammeperioden, tåteflasker og rengjøringshjelp til produktene. Når det gjelder langtidsbruk, det vil si mer enn uker, må nytten og effekten av behandlingen veies opp mot risiko for bivirkninger hos mor og barn.


Det finnes ikke studier som har sett på effekt og sikkerhet av metoklopramid ved langtidsbruk i den hensikt å øke melkeproduksjonen. Komplett løsning for en god start på pumpe- og ammeperioden. Et smart og praktisk startsett for mødre som pumper og ammer.


Amming pumping

Settet inneholder produkter for å samle opp, lagre og gi morsmelken, for brystbeskyttelse og for enkel og sikker rengjøring av tilbehøret. Jeg var overbevist om at gutta hadde fått trøske og dro til legen, men nei, ingen trøske å se. Hjem igjen, skylte med lunkent vann etter hver eneste amming og pumping , smurte på krem, lag på lag.


Det føltes ut som jeg hadde brennesle i ammeinnleggene og jeg våknet brått med en tennisball-kul på siden av den ene puppen. Etter en lang og tung uke hvor jeg har fått pes for å ha valgt pumping fremfor amming (her går det i MME og morsmelk) må jeg nok en gang innse at jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg