onsdag 6. februar 2019

Gravid uke 5 mage

Rask og trygg leveranse. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Venn deg til tanken – og til alt det medfører.


Selv om de fleste venter en god stund med å fortelle om graviditeten til andre, må nemlig du forholde deg til det allerede nå.

Jeg er i uke nå og har bra med mage , men har jo innsett at det ikke er en liten søt bebis som lager gravidkulen. Er andregangs så er vel kroppen som forbereder noe, men livmora er vel såvidt over skambenet nå så da er det jo ikke den som lager så fin gravid kul på magen. Symptomer kjenner du som regel ikke før i uke 4. I uke er mensen forsinket med én uke.


Tina er førstegangsgravi og har sendt oss bilder av magen hver uke gjennom hele svangerskapet. Shit, jeg er gravid ! Alt om mage , kropp, fostret, kosthold og utvikling i uke 5.

Det har nå gått ett par uker sedan du ble gravid og det kan godt hende du begynner å kjenne graviditeten. Også de rundt deg begynner å merke på ditt humør at det er noe i kroppen din som holder på å forandres. Barnet er i uke rundt èn millimeter lang.


Især når jeg har spist, selv om jeg spiser små måltider fordi jeg fort føler meg som om jeg skal eksplodere hvis jeg spiser en normal porsjon. For å se animasjon med nærbildet av Embryoet, Klikk deg inn på Embryoets utvikling uke 2-12. Les også våre flotte tekster om fosteret, mor og far uke for uke. Dersom du liker å høre podcast, kan du følge podcasten Uke for uke. Her er fødselslege og jordmor med i hver episode og forteller hva som skjer både med den lille i magen og mor.


På størrelse med en liten appelsin. Babyen er nå omtrent centimeter langt i hel lengde og veier rundt 1gram. Babyen veier nå rundt 2 centimeter lang og veier 2gram. Hvilken frukt kan den sammenlignes med nå?


Følg fosteret utvikling i svangerskapet fra uke til uke. Se bilder av foster i ulike uker og få svar på de vanligste spørsmålene om din graviditet. Jeg har lagt meg litt ut de siste ukene, sier hun.


LES OGSÅ: Derfor må du trene magemusklene annerledes når du er gravid.

Og brått var det hele i gang. Men etter ca mnd var jeg bare litt svimmel og slikt. Og innen den tid hadde både mage og pupper vokst, slik at det var tydelig at jeg var gravid. Noen er kvalme allerede, men for de fleste kommer ikke kvalmen før uke 7- hvis den kommer. Så gir den seg igjen etter 4- uker.


Graden varierer kraftig fra person til person og svangerskap til svangerskap. At kvalmen bare kommer om morgenen er en myte. Mange kjenner det ennå bedre når de er slitne. Små hyppige måltider hjelper de fleste. Når du er gravid i uke begynner graviditetssymptom som trøtthet og kvalme å komme tilbake.


Les alt om din graviditet i uke 30. Magen din er nå kanskje på det høyeste nivået i hele svangerskapet. Gravid uke symptomer. Det innebærer at du kan føle at det er vanskelig å puste dypt ned i lungene, og at det liksom ikke er plass til maten du spiser. Trøst deg med at babyen snart synker ned i bekkenet, om den ikke allerede har gjort det.


I løpet av de neste tre ukene vil fosteret fordoble sin lengde, og kjønnet vil bli synlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg