torsdag 4. juni 2020

Sy voksipose

Så syr du på streken du har tegnet FØR du klipper. Velger du å klippe først kan det bli vanskelig å sy. Hun sa at det var ikke så rart for hadde man funnet strikketstoff på rull ville jo det rakne opp hvis man startet å klippe i det. Haha, at jeg ikke tenkte på det. Hun ga et forslag på at jeg kunne kjøpe strikket pledd og sy posene ut av det, men hun mentente at om jeg skulle bruke et pledd måtte jeg finne et som var i ull og ikke bruke.


Jeg er DYBT imponeret over at man kan sy det selv, virkelig flot lavet.

Jeg har også fået syet et til Kamilles voksipose som jeg gav en formue for og det er bare så grimt lavet og alt for stort til posen -Super ægerligt. Så må du bare selv i gang. Pladen ville jeg skære ud af masonit eller lign. Dvs få nogen til at skære ud for mig! Og så hvis jeg skulle bruge en bæreplade ville jeg sy nogle stropper i så jeg kunne bære den over skulderen.


Voksiposen er alt for varm, selv med silkedyna, så jeg tok meg en tur i. Slik kan man sy en voksipose selv :) Oppskrift på vokipose. Jeg tok utgångspunkt i en oppskrift på vognpose i boka Sy til barna av.

En vognpose er ikke det verste å sy Plummis, så skal se den blir fin til tross for ti. Trekk til VOKSI classic: Når de kjøper et nytt trekk følger det med stk. Jeg har brukt en dun dyne inni (var aldrig i tvil om at jeg ville ha dun, det er litt mer jobb når det står på, men så blir det så mye bedre).


Men det er jo smak og behag. På dynen måtte jeg først sy to sømmer der det skulle klippes, så klippe mellom sømmene og sy skråbånd rundt kanten. En mykere vognpose må du lete lenge etter. Den er i tillegg både varm og holder kald luft effektivt ute.


Har voksipose til vogna, men til bilstoeln bruker vi bare en hjemmestrikket bilstolpose og teppe om det er veldig kaldt! Passer til Baby Born. Kan reguleres og snurpes igjen ved hodeenden.


Hei, Tenkte å lage meg en egen voskipose ( sy selv) Noen som har ei oppskrift, eller vet om en internett side hvor jeg kan finne en sånn oppskrift. En Voksipose kan blandt andet anvendes som kørepose, sovepose, lift, eller legetæppe, og giver dermed barnet et velkendt sted at lege uanset hvor barnet er. Kan bruges af børn helt op til 3. Sy sammen ytterstoff og innerstoff Nå legger du ytterstoffet og innerstoffet rette mot rette. Fest med nåler og tråkle run sy så på rangen med maskin rund men ha nederst, en oppning til å putte dyna inni.


Husk å sy med sømrom. For en stund siden ble jeg spurt om jeg kunne sy nytt trekk til voksiposen til en av naboene.

Jeg har aldri prøvd på dette før, men tenkte at det var på tide med litt utfordringer! Først la jeg stoffene på gulvet, med det gamle voksipose trekket over. La det godt tilrette og klipte rundt. Jeg har sydd voksipose til babyborn dukken,den er sydd av bomullstoff og fleece med lag platevatt i mellom lagene:).


Den blir nokk brukt mest til å sy dukkeklær. Du skal tegne et mønster til selve posen, løbegangen til snorene oppe ved hovedet, klap til at skjule snorene, til puden og til trekanterne ved knapperne. Klip stoffet ud og husk at ligge 1-ca sømrum til. Tok tynt bomullstoff inni så det ikke blir så varmt, og flees utenpå.


Var en feil i stoffet så jeg sydde på en rad med apekatter for å dekke over. Fikk ei utfordring på å sy en voksipose ,og her er resultatet. Mønsteret fant jeg på nettet.


Stoffet er kjøpt hos Panduro.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg