onsdag 10. februar 2021

Vondt å puste inn

Vondt å puste inn

Hotellbestilling på nett. Gratis avbestilling! Compare 100s of Sites at Once. Start Your Travel Planning Today and Book with Confidence!


Vondt å puste inn

Jente (22) opplever (de siste årene) at det er vanskelig å puste ordentlig inn. Føles som om jeg ikke får tilstrekkelig luft ned i lungene og prøver iherdig å trekke luft inn. Pusteproblemene kommer når jeg trener, er veldig bekymret, stressa eller nervøs. I det siste også hyppigere i normale, avslappede situasjoner.


Våknet opp helt fin. Er 2 god form, trener hver dag osv. Av medisiner går jeg på microgynon og fontex. Burde jeg kontakte noen eller se om det går over? Har prøvd å strekke.


Som oftest kommer denne smerten fra muskler mellom ribbenene, men det er vanskelig å si si. I tillegg hadde jeg en forkjølelse. Jeg fikk liksom ikke til vanlig pusterytme.


Jeg våknet flere ganger om natten med høy puls og slet med å puste normalt. Vondt i ryggen når jeg puster Husk at. Du kan slutte å puste for en dag,. Smertene jeg kjenner kan komme når som helst og det er som om jeg får flere stikk i hjertet (nåler som stikkes i hjertet), av og til gjør det veldig vondt å puste , så jeg velger å holde pusten for det hjelper å holde smerten vekk.


Vondt å puste inn

Og vet dere om blodprøver kan finne det ut? Er jo ikke noe behagelig akkurat, blir litt skremt og sånn. Jeg gikk til legen med dette, han kjente på siden min, lytta på hjertet, lungene og alt det der, men fant ingenting. Jeg skjønner ikke hva som kan ha skjedd i løpet av natta. Da jeg la meg var jeg helt fin.


Jeg får ikke pustet dypt inn fordi da gjør det veldig vondt. Hvis jeg sitter stille så merker jeg det. Jeg klarer liksom ikke puste ordentlig og derfor må jeg trekke pusten dypt av og til, men det gjør så JÆVLIG vondt at jeg nesten ikke klarer.


Gjør vondt i ryggen, omtrent der hvor bhstroppa er. Finnes det noe jeg kan gjøre? Noen som veit hva det e. Den enkleste måten å utføre ‘motstandspusting’ på er ved å puste inn gjennom munnen og deretter ut gjennom nesen. Helse, sex og livsstil › HelseBufretLignendeDen siste uken har jeg våknet om morgenen med vondt i brystet når jeg puster. Begynner med at det er vondt å puste , etter en dag eller to har hele smerten flyttet seg til venstre side.


Jeg prøvde å angripe tidlig og være først inn i oppløpet, men han er jo verdens beste skiløper,. Jeg er en jente på 17år som spiller håndball og har gjort det i 10år. Jeg har ikke no problem med kondisjonen min. Men når jeg tar meg en joggetur ute er det noen ganger at jeg nesten ikke får puste. Vet du hva som kan være grunnen?


Men fortsatt gjorde det vondt i lungene nr jeg trakk pusten dypt. Brystsmerter - Smerter som forverres ved innndingen kan lindres litt ved trekke pusten forsiktig. Trodde først det var voksesmerter, men begynte å lure når det hadde vart dag med slike smerter.


Men har vondt i venstre skulderen min. Hva kan dette være? Det er ekstra vondt ved. Litt tyngre å puste , på en måte. Jeg kjenner at jeg må stoppe opp litt i blant, ikke fordi jeg er andpusten, men fordi jeg må konsentrere meg om å trekke pusten litt dypt inn , og føler meg litt sånn.


Vondt å puste inn

Tung pust er en subjektiv fornemmelse og i seg selv ikke målbar. Men ved å observere pasienten kan legen vurdere om pustefrekvensen er økt, for lav eller uregelmessig, om det er hørbare fremmedlyder ved pusting og om pasienten inntar en spesiell holdning for å puste bedre. Mange foreldre opplever ryggvondt av å stå på sidelinjen og se barna spille fotballkamp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg